تولید شیشه آلات آزمایشگاه | پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاه

معمولا در اکثر آزمایشگاه ها با شیشه آلات آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی اولیه برخورد زیادی خواهید داشت. ما در این مقاله سعی کرده ایم با معرفی ابزار اولیه، به شما کمک کنیم تا آنها را بهتر بشناسید.

تجهیزات آزمایشگاهی عبارتند از:

  • عینک و تجهیزات ایمنی
  • بشر
  • بالن ارلن مایر و بالن مخروطی
  • بالن فلورانس، بالن جوشاننده
  • لوله آزمایش
  • درپوش شیشه ای
  • بوته ها
  • قیف ها
  • استوانه مدرج
  • بالن حجمی
  • قطره چکان
  • پیپت
  • بورت

فروش شیشه آلات آزمایشگاه در تهران

تجهیزات ایمنی آزمایشگاهی

اولین و اصلی ترین قانون هر آزمایشگاه، امن بودن آن است. خیلی از افراد به یک دلیل و شاید چند دلیل تصمیم بر نادیده گرفتن پروتکل های ایمنی می کنند. که این امر می تواند جان آنها و اطرافیان را به خطر بیندازد. بهترین کاری که می توانید در یک آزمایشگاه انجام دهید، رعایت پروتکل های ایمنی است.

عینک ایمنی از جمله تجهیزات آزمایشگاهی است که در آزمایشگاه ها شیمی مورد نیاز است. استفاده نکردن از عینک ایمنی سبب می شود که چشم تحریک شود. و در نهایت بر اثر تصادف ممکن است سبب نابینایی شود. یا ممکن است در هر زمانی یک قطره کوچک اسید از ظرف خارج شود و به چشم شما بپاشد. که این می تواند سبب کور شدن دائمی شود.

در صورتی که احتمال می دهید مواد شیمیایی خورنده بر روی دست بریزند، از دستکش لاتکس استفاده نمایید. پوشیدن پیش بند یا لباس آزمایشگاهی  نیز می تواند از آسیب ریختن یا پاشیدن مواد خطرناک جلوگیری کند. در آزمایشگاه ها هرگز از کفش های جلو باز یا صندل استفاده نکنید.

بشر مدرج

بشر مدرج، از جمله ظروف آزمایشگاهی است که در بسیاری از آزمایشگاه رایج است. معمولا برای مخلوط کردن، هم زدن و گرم کردن مواد شیمیایی از آن استفاده می کنند. اکثر بشرها با لبه حلقه ای که دارند به ریختن مواد کمک می کند. آنها همچنین در اطراف خود دارای علامت گذاری هایی هستند. که می تواند حجم مایعات را به راحتی تشخیص داد. اگرچه این ابزار برای تعیین حجم مایعات بسیار دقیق نیستند.

بشرها در اندازه های وسیعی وجود دارند و به دلیل لبه حلقه ای که دارند، معمولا فاقد درب هستند. با این حال می توان از درپوش های شیشه ای برای جلوگیری از آلودگی یا بیرون ریختن استفاده کرد.

فروش شیشه آلات آزمایشگاه در تهران

ارلن مایر

بالن ارلن مایر به عنوان یک بالن مخروطی نیز شناخته می شود. این ابزار در سال ۱۸۶۱ به نام مخترعش ثبت شد. ارلن مایر جزء آن دسته از ظروف آزمایشگاهی است. که این اجازه را می دهد تا مواد مخلوط شوند. و خطر بیرون ریختن مواد در هنگام چرخش کمتر شود. دهانه باریک آن نیز امکان استفاده از درپوش های لاستیکی یا شیشه ای را فراهم می آورد. ارلن مایر را می توان به پایه حلقه ای بست.

علامت های موجود در سمت راست ارلن مایر بیشتر جنبه برآورد دارند تا دقت !

نکته مهمی که باید در هنگام استفاده از ارلن مایر رعایت کنید. این است که هرگز این بالن را دربسته گرم نکنید. این امر سبب افزایش فشار و در نهایت انفجار می شود.

بالن فلورانس (بالن جوشاننده)

بالن فلورانس به عنوان بالن جوشاننده یا در حال جوش نیز شناخته می شود. این ابزار ته گرد بوده و گردنه بلندی دارد. برای نگهداری از مایعات می توان از این ظرف استفاده کرد. و به راحتی آن را چرخاند و گرم کرد. استفاده از درپوش های لاستیکی و شیشه ای برای این بالن نیز امکان پذیر است.

لازم است بدانید که هرگز این ظرف را در همگام بسته بودن درب گرم نکنید؛ زیرا در این حالت، فشار زیاد می شود و در نهایت سبب انفجار می شود.

لوله آزمایش

لوله آزمایش باید با انبر از قفسه برداشته شوند. این ابزار، لوله شیشه ای است که یک سر آن باز است و سر دیگر بسته است. سر بسته آن گرد است. معمولا برای نگه داری از نمونه های کوچک آزمایشگاهی از این تجهیزات استفاده می کنند. در اولین درجه می توان از آنها برای ارزیابی و مقایسه کیفی استفاده کرد. زمانی که بخواهیم تعداد زیادی از نمونه ها را آزمایش و مقایسه کنیم، از لوله آزمایش استفاده می کنیم. استفاده از درپوش های لاستیکی و شیشه ای در این ابزار آزمایشگاهی مانعی ندارد.

برای نگهداری از این ابزار، قفسه هایی تعبیه شده است. برای جابجایی و حمل لوله های آزمایش (چه به دلیل گرما یا هر دلیل دیگر) می توان از انبرهای لوله آزمایش استفاده کرد. توجه داشته باشید که هرگز لوله آزمایش درب بسته را گرم نکنید.

فروش شیشه آلات آزمایشگاه در تهران

درپوش شیشه ای

درپوش شیشه ای، تنها یک شیشه مقعر/محدب به شکل دایره است که می تواند مقدار کمی از مایعات و جامدات را در خود نگه دارد. برای تبخیر می توان از این تجهیزات آزمایشگاهی استفاده کرد. البته این درپوش ها به عنوان درب بشر نیز عمل می کنند.

بوته‌ها

بوته ها شامل یک ظرف یا فنجان سفالی (چینی) هستند. این وسیله از موادی ساخته شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت شدید دارند. معمولا برای گرم کردن مواد از بوته ها استفاده می شود. این ابزار دارای درب نیز هستند.

قیف آزمایشگاهی

یک قیف آزمایشگاهی مانند هر نوع قیف دیگر است، البته با این تفاوت که قیف های آزمایشگاهی برای محیط های آزمایشگاهی طراحی شده اند. جنس قیف آزمایشگاهی از پلاستیک یا شیشه بوده و بسته به نوع کاربردی که دارند، می توانند ساق بلند یا ساق کوتاه باشند. این ابزار در اندازه های مختلفی عرضه می شوند و شما می توانید بر اساس مقدار سرعت عبور مایعات، نوع آن را انتخاب کنید.

فروش شیشه آلات آزمایشگاه در تهران

استوانه مدرج

یکی از اساسی ترین ابزارها برای تعیین میزان حجم مایعات، استوانه مدرج است. استوانه مدرج در برندها و اندازه های گوناگونی عرضه می شود. هرچه قطر آنها کوچکتر باشد، اندازه گیری حجم مایعات دقیق تر است..

در هنگام قرائت استوانه مدرج متوجه فرورفتگی مایع خواهید شد. معمولا مایعات اطراف لبه بالاتر از قسمت مرکزی خواهد بود. و این مانند زمانی است که شما روی یک ترامپولین ایستاده اید. در این هنگام مرکز ترامپولین به سمت پایین فرو می رود و کناره های آن به سمت بالا متمایل می شود. به این عمل گوژی سطح آب می گویند.

پایین ترین نقطه گوژی سطح آب را با نزدیکترین علامت حرکت دهید و سطح استوانه را نگهدارید تا حجم را به درستی بخواند.

بالن حجمی

بالن حجمی شامل یک بالن گرد با گردنه ای بلند و ته صاف است. معمولا برای تعیین حجم دقیق مایعات از این بالن استفاده می شود. وجود یک خط کوچک روی گردنه بالن نشان می دهد که شما تا چه اندازه می توانید آن را پر کنید. بالن های حجمی با یک درپوش مخصوصی در بازار عرضه می شوند که اجازه ورود و خروج هرگونه موادی را نمی دهند. توجه داشته باشید که دما بر حجم تاثیرگذار است. بنابراین از موادی که نوسان دما دارند (به عنوان مثال آب گرمی که پس از مدتی خنک می شود) خودداری کنید.

فروش شیشه آلات آزمایشگاه در تهران

قطره چکان

قطره چکان شامل لوله های شیشه ای کوچکی هستند که انتهای بسیار باریکی دارند. و در انتهای آنها یک قطعه لاستیکی (لامپ یا bulb لاستیکی) وجود دارد. این وسیله، مایعات را می مکند. و آنها را به صورت قطره های کوچک فشرده کند. از این ابزار می توان برای افزودن اندیکاتور به محلول مورد تیتراسیون استفاده کرد.

پیپت

پیپت ها برای اهداف گوناگونی طراحی و ساخته شده اند. با این حال، بیشترین کاربرد این وسیله در اندازه گیری حجم دقیق مایعات و انتقال آنها از یک ظرف به ظرف دیگر است. یک پیپت از طریق یک گیره به پایه حلقه ای متصل می شود.

بورت

بورت نیز یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی است که قسمت بالایی آن باز است. و انتهای آن باریک و نوک تیز است. درست در بالای دهانه زیرین آن یک دریچه وجود دارد. که می توان با چرخاندن آن می توان مقدار مایعات آزاد شده را کنترل کرد. در طول لوله نیز عددهایی وجود دارد که حاکی از علامت های حجم مایع موجود است.

از بورت برای افزودن بسیار دقیق مایعات استفاده می شود. با تنظیم کرنومتر می توان میزان مایعات آزاد شده را هر چند ثانیه یکبار کاهش داد. بورت یکی از دقیق ترین ابزارآلات آزمایشگاهی محسوب می شود. بورت از طریق گیره به پایه های حلقه ای متصل می شود.

برای تعیین مقدار مایع اضافه شده، مقدار اولیه بورت را یادداشت کنید. پس از افزودن، مقدار باقی مانده را یادداشت کنید. مقدار نهایی را از مقدار اولیه کم کنید و اکنون شما حجم مایع اضافه شده را دارید.

بازهم باید توجه کنید که اندازه گیری از پایین نقطه گوژی سطح آب باشد.

فروش شیشه آلات آزمایشگاه در تهران

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ،ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، لوازم شیشه ای آزمایشگاه.

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان .

دیسکاتور بدون شیر ، دیسکاتور ، دکانتور .دکانتور شر شیشه ای ، دکاتور تفلونی . دراپینگ فانل ، دین استارک شردار.  دین استارک ساده، قیف دکانتور مخروطی با شیر تفلون ، قیف ساده شیشه ای دم بلند . باریل شیشه ای با خلاء رداژدار، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار.شیر شیشه ای دو راه ، شیر تفلون سه راه موازی ، شیر تفلون روتافلو ، مبرد ساده ، مبرد مارپیچ ، لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی در تهران ، ظروف آزمایشگاه ، شیشه گری علمی در تهران .

مبرد حبابدار ، مبرد رادول ، قیف ایمهوف، ایمپینجر آزمایشگاهی ، هیدرومتر آزمایشگاهی ، فروش لوله شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، لوازم آزمایشگاه ، تجهیزات آزمایشگاهی .فروش لوله های آزمایشگاهی .

فروش بالن ژوژه در تهران ، بشر شیشه ای  .فروش بورت آزمایشگاهی در تهران ، فروش تجهیزات شیشه ای آزمایشگاهی ،مرکز تخصصی فروش شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، قیمت شوف بالن آزمایشگاهی ،( Laboratory Glassware ) ، فروش تانک کروماتوگرافی TLC ،ظروف ازمایشگاهی ، مرکز فروش شیشه آزمایشگاهی ، فروش شیشه مایعی آزمایشگاهی در تهران .

ساخت تجهیزات آزمایشگاهی طبق نقشه در تهران ، تعمیر شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش قیف ایمهوف شیشه ای .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟