خشکانه آزمایشگاهی چه کاربردی دارد ؟

خشکانه

دسیکاتور  (به انگلیسی: Desiccator) و به فارسی خشکانه یکی از ابزارهای آزمایشگاهی است که برای خشک کردن و هم‌دما کردن جسم مورد آزمایش در شرایط پایدار از لحاظ رطوبت و به ویژه در مورد مواد جامد و رسوبات از آن استفاده می‌شود. بیشترین و موثرترین کاربرد خشکانه استفاده از آن در سرد کردن یا محافظت مواد شیمیایی حساس به رطوبت یا مواد نم‌گیر می‌باشد.

بوته‌های چینی بر روی پایه‌هایی در دسیکاتور قرار گرفته و در حالی که درِ دسیکاتور با گریس سیلیکون چفت می‌شود (برای جلوگیری از اتلاف انرژی و تبادل رطوبت)، تغییرات دمایی بسیار بالا از دماهای بالا تا دمای محیط در شرایط با تبادل رطوبت صفر یا کمترین در دسیکاتور انجام شود. بیشترین استفاده دسیکاتور در آزمایشگاه‌های شیمی، سرد کردن بوته‌ها یا کروزه‌های چینی یا سرد کردن ظرف توزین پیش از توزین نمونه یا جزء مورد آزمایش در آن است. همچنین مواد خشک شده را هنگام خنک کردن آنها در یک خشکانه نگه می‌دارند. که در جلوگیری از جذب مجدد رطوبت کمک می‌کند. چندین جسم به عنوان عامل خشک‎‌کننده در خشکانه‌ها به کار برده می‌شوند. در بین این اجسام می‌توان از کلسیم کلرید بی‌آب، کلسیم سولفات، منیزیم پرکلرات بی آب . سیلیکاژل و فسفر پنتوکسید نام برد.

دسیکاتور (خشکانه ) چیست؟

وسیله ای قابلمه ای شکل که از جنس پیرکس بوده و نام آن ریشه انگلیسی  آمریکایی دارد. این وسیله برای خشک کردن مواد به کار می رود. خشکانه دارای دو بخش است. در بخش پایینی آن موادی که به عنوان جاذب رطوبت هستند (مانند سیلیکاژل)، قرار می گیرند. در بخش بالایی که دارای یک صفحه است که نمونه قرار می گیرد. نمونه هایی که باید دور از رطوبت نگه داری شوند. و یا نمونه هایی که گرم هستند و به دور از رطوبت باید خشک شوند داخل آن قرار می گیرند.

 تجهیزات و لوازم آزمایشگاه

به هر وسیله ای که در آزمایشگاه برای انجام آزمایش و نگه داشتن مواد مختلف استفاده می شود تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی می گویند. این موارد شامل ظروف آزمایشگاهی، مواد مصرفی، دستگاه های مورد نیاز و حتی سکوبندی و کابینت های آزمایشگاه است. از ظروف آزمایشگاه می توان به انواع بالن های آزمایشگاهی، ارلن ها، لوله و.. اشاره کرد. از دستگاه ها می توان به دستگاه آون (خشک کننده)، PH سنج، ترازوی آزمایش، هود و وسایل دیگر را نام برد. یکی از این دستگاه ها دسیکاتور می باشد که برای نگه داری مواد از رطوبت استفاده می شود.

 اجزای سازنده دسیکاتور ( خشکانه )

قسمت زیرین دارای مواد جاذب و نمگیر است. موادی که در این وسیله به عنوان جاذب استفاده می شود ژل سیلیس، کلرید کلسیم بدون آب، اسید سولفوریک غلیظ و پنتا اکسید فسفر می باشد.

 انواع دسیکاتور

این وسیله در دو نوع ساده و شیردار هستند. نوع معمولی و بدون شیر آن فقط وسیله ای به شکل قابلمه است که موادی که باید خشک نگه داشته شوند داخل آن قرار می گیرند.

ولی نوع شیردار (خلأ) این دستگاه شامل شیری است که به پمپ خلأ وصل است و از این طریق هوا و رطوبتی که داخل دستگاه است تخلیه می شود. در نوع شیردار بخش پایینی که محل گذاشتن مواد جاذب رطوبت است وجود ندارد. خشکانه

شما بزرگواران می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر جهت خرید شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

فروش بشر  ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، فروش بوتیرومتر ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

تولید بطری شیشه ای کشت گیاهی ، فروش ارلن رداژ دار ، شیشه آلات و ظروف آزمایشگاهی . بالن ته گرد سر سمباده ای. ارلن در پیچ دار. دکانتور شیر تفلون. کندانسور مارپیچ. کندانسور حبابدار. بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای. بورت اتوماتیک مخزن پلاستیکی. پلیت آزمایشگاهی.

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. تفاوت سوکسله و کلونجر. ظروف آزمایشگاهی.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، قیمت ارلن مایر ، خرید ارلن مایر آزمایشگاهی ، فروش ارلن ، فروش ظرف توزین ، فروش ست فیلتراسیون ، خرید ست فیلتراسیون ، قیمت ست فیلتراسیون. کلونجر اسانس گیری. تفاوت پیپت و بورت.

فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ،پیکنومتر آزمایشگاهی ،فروش بشر مدرج در تهران ، فروش بوتیرومتر .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  فروش عمده ارلن ، ترمومتر شیشه ای ، فروش بوتیرومتر ، سایت فروش شیشه آلات آزمایشگاهی .بورت اتوماتیک رنگی ،گیلاس مدرج ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران  ، فروش کریستالیزور ، فروش مبرد ، تفاوت سوکسله و کلونجر، ست کامل تهیه عرقیجات.
دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟