دلیل اهمیت استفاده از شیشه در مصارف روزانه چیست؟

تولید شیشه

دلیل اهمیت استفاده از شیشه در مصارف روزانه چیست؟

  1. شیشه حاوی مواد شیمیایی آلیدر طی فرآیند پخت نیست. هنگامی که افراد در لیوان آب یا سایر نوشیدنی‌ها می‌نوشند. دیگر نیازی به نگرانی در مورد مواد شیمیایی موجود در معده ندارند. و سطح شیشه صاف و تمیز می‌شود. تولید باکتری و آلودگی روی دیواره لیوان کار آسانی نیست. بنابراین نوشیدن آب از یک لیوان سالم ترین و بی خطرترین است.

۲ . اما سایر مواد شیشه ای خطرات پنهانی دارند. سرامیک های رنگارنگ، به ویژه دیوارهای داخلی با لعاب پوشانده شده اند. وقتی فنجان از آب جوش یا نوشیدنی هایی با اسیدیته و قلیایی بالا پر شود. عناصر فلزی سنگین سمی مانند سرب موجود در این رنگدانه ها به راحتی در مایع حل می شوند. و مردم مایع را با مواد شیمیایی می‌نوشند. این امر به بدن انسان آسیب می‌رساند.

نرم کننده‌ها اغلب به پلاستیک‌ها اضافه می‌شوند. که حاوی برخی مواد شیمیایی سمی هستند. وقتی یک فنجان پلاستیکی با آب گرم یا آب جوش پر می‌شود. مواد شیمیایی سمی به راحتی در آب رقیق می شوند. و ریزساختار داخلی پلاستیک منافذ زیادی دارد. از بین آنها کثیفی پنهان، در صورت تمیز نشدن باکتری ها آسان تولید می شوند.

فواید شیشه بوروسیلیکات نسبت به شیشه معمولی چیست؟

در مورد تجهیزات کشاورزی  شیمیایی و پردازش اجزای سازنده ۸ مزیت عمده‌ای که شیشه‌های بوروسیلیکات ‌دارد به شرح زیر است:

 

  1. ۱٫ وضوح نوری

کاملاً واضح است که ببینید چرا شیشه راه حل خوبی است در مقایسه با پلاستیک، فلزات و سایر مواد ساختمانی، شیشه سطح صافی دارد. که منظره‌ای بدون مانع از آنچه در داخل تجهیزات می‌گذرد را ارائه می‌دهد. و سطح مشاهده را در هر فرآیند افزایش می‌دهد. با افزودن پوشش Sectrans ، یک پوشش اختیاری به سطح شیشه که برای ویژگی‌های محافظتی آن در برابر خراش، ضربات و پارگی‌ها اضافه می‌شود. میزان شفافیت اندکی کاهش می‌یابد.

 

  1. ۲٫ تمیز بودن

برخی از مصالح ساختمانی می‌توانند سهولت درتمیزی را به وجود آورند. سطح ضد چسب و غیر متخلخل، شیشه بوروسیلیکات را به گزینه‌ای محبوب برای کاربردهای سازگار با GMP تبدیل کرده است. و شفافیت آن به شما این امکان را می‌دهد. که بدون نیاز به قطع روند و انجام بازرسی داخلی، امکان تمیز کردن تجهیزات را دارید.

 

  1. ۳٫ طراحی جمع و جور

در مقایسه با سیستم های ساخته شده با استفاده از مواد جایگزین ساخت و ساز، اجزای شیشه بسیار جمع و جورتر هستند. و باعث می‌شوند سیستم شیشه‌ای به طور قابل توجهی کوچکتر شود. این امر خصوصاً در تأسیساتی که با محدودیت فضا روبرو هستند. و همچنین در مناطق کاری که فضا ممکن است به یک معظل تبدیل شود بسیار مفید است. چیدمان جمع و جور همچنین می‌تواند حمل و نقل، تحویل و نصب را آسان کند.

 

  1. ۴٫ مقاومت در برابر خوردگی

بوروسیلیکات مشابه ویژگی‌های فولاد اندود شده با شیشه، تجهیزات شیشه‌ای مقاومت در برابر خوردگی بی نظیر در برابر آب، محلول‌های خنثی و اسیدی، اسیدهای غلیظ و مخلوط های اسیدی و کلر، برم، ید و مواد آلی را فراهم می‌کند. مقاومت شیمیایی آن حتی قرار گرفتن در معرض حمله شیمیایی و در دمای بالاتر از ۱۰۰ درجه سانتیگراد، مقاومت بیشتری نسبت به فلزات و سایر مواد دارد. فقط چند ماده شیمیایی وجود دارد که می‌تواند باعث خوردگی قابل توجه سطح شیشه شود. اسید هیدروفلوئوریک، اسید فسفریک غلیظ و محلول‌های سوزاننده قوی در دمای بالا. با این حال، در دمای محیط، محلول‌های کاستیک تا غلظت ۳۰% را می‌توان بدون مشکل از طریق شیشه بوروسیلیکات حمل کرد.

 

  1. ۵محدوده دما

مقاومت شدید شیشه بوروسیلیکات در برابر دما، آن را در فرآیندهای شیمیایی و دارویی مطلوب می‌کند. حداکثر دمای مجاز کار برای شیشه بوروسیلیکات QVF  ۲۰۰درجه سانتیگراد است. به دلیل عوامل محدود کننده مانند واشر PTFE بالای دمای ۵۲۵ درجه سانتیگراد شیشه نرم می‌شود و بالاتر از دمای ۸۶۰ درجه سانتیگراد به حالت مایع تغییر می‌کند. برعکس، می‌توان آن را تا حداکثر دمای منفی ممکن خنک کرد. یک مزیت اضافی در حد مجاز دما این است. که شیشه بوروسیلیکات همزمان در معرض دو درجه حرارت مختلف قرار گیرد. هر چند به دلایل ایمنی توصیه می‌شود که اختلاف دما از ۱۰۰ درجه کلوین بیشتر نباشد.

 

  1. ۶.یکپارچگی ساختاری به دلیل انبساط حرارتی کم

به طور مستقیم به دیفرانسیل درجه حرارت زیاد مربوط می‌شود. انبساط حرارتی کم نوعی مزیت است. از آنجا که شیشه بوروسیلیکات مانند شیشه های معمولی منبسط نمی‌شود. انتقال آرام تری بین دما و همچنین توانایی مقاومت همزمان در برابر دماهای مختلف وجود دارد.

شیشه بوروسیلیکات در نتیجه انبساط کم حرارتی، دارای ضریب انبساط خطی بسیار کم است. به‌علاوه، ضریب انبساط حرارتی کم، نیازی به اقدامات گران قیمت برای جبران انبساط حرارتی ناشی از تغییرات دما را از بین می‌برد. این امر به ویژه در طرح طولانی مدت خط لوله شیشه قابل توجه است. و سطح بالایی از یکپارچگی سازه را حاصل می‌کند. به همین دلیل، شیشه بوروسیلیکات ماده‌ای تأیید شده. و اثبات شده در ساخت تجهیزات تحت فشار است.

 

  1. ۷مقرون به صرفه بودن

در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی که خصوصیات مشابهی مانند مقاومت در برابر خوردگی را دارند، تولید شیشه نسبتاً اقتصادی است. شیشه هنگامی که با گزینه‌های دیگر مانند کوارتز مقایسه می شود. یک راه حل بسیار مقرون به صرفه است. پایداری آن یک عامل اضافی است که به مقرون به صرفه بودن آن می افزاید. با نگهداری و مراقبت مناسب، تجهیزات شیشه‌ای شما می توانند عمر طولانی داشته باشند.

 

  1. ۸٫ رفتار بی اثر

از آنجا که هیچ تعامل یا تبادل یونی بین محیط فرآیند و شیشه وجود ندارد. هیچ اثر کاتالیزوری وجود ندارد. بی اثر بودن شیشه بوروسیلیکات به معنای غیر قابل اشتعال بودن آن نیز هست. و هیچ گونه خطر زیست محیطی ندارد. به دلیل رفتار بی اثر شیشه QVF هیچ تغییری در بو و طعم ایجاد نمی‎شود. و بنابراین می‌تواند به طور تقریباً نامحدود برای کاربردهای دارویی و صنایع غذایی و آشامیدنی مورد استفاده قرار گیرد.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

 

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟