شیشه پیرکس | شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه پیرکس

شیشه پیرکس

از ویژگی ساختاری شیشه پیرکس ، شیشه پیرکس در ترکیب اولیه خود دارای مقدار زیادی سیلیکات می باشد. که نام علمی آن شیشه بروسیلیکات می باشد. که در بین مردم به نام شیشه پیرکس شناخته می شود. شیشه بروسیلیکات در برابر حرارت و واکنش های شیمیایی بسیار مقاوم می باشد. دلیل این مقاومت بالاتر نسبت به سایر شیشه نیز وجود سیلیکات در ترکیب شیشه می باشد. این شیشه از گذشته در موارد بسیاری کاربرد داشته است.
شیشه پیرکس دارای ضریب انبساطی بسیار پایینی می باشد. که موجب شده تا به عنوان آینه های تلسکوپی و در انواع شیشه های صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار بگیرد.

هم چنین به دلیل مقاومت در برابر حرارت دمایی در انواع فرها و لوازم آزمایشگاهی و لوازمی که شوک دمایی زیادی بر روی آن صورت می پذیرد استفاده می شود. دلیل آن نیز تحمل دمایی بالایی می باشد که شیشه پیرکس دارد. از جمله خاصیتی که این شیشه دارد. مقاومت در برابر اسید می باشد. ولی در برابر موارد قلیایی مقاومت بسیار کمی داشته و آسیب می پذیرد.

پیرکس چیست؟

پیرکس (Pyrex) نوعی از شیشه است که در واقع به نام شیشه ی بوروسیلیکات شناخته می شود. مواد تشکیل دهنده شیشه ی بوروسیلیکات شن یا همان سیلیکا به همراه اکسید بارون می باشد. اکسید بارون یا به طور مختصر “بورو” دارای ضریب انبساط حرارتی (COE) بسیار کمی می باشد. و همین امر باعث می شود این نوع شیشه بر خلاف انتظارات ما از سایر شیشه ها در مقابل شوک های حرارتی مقاومت خوبی از خود نشان دهد. با این تعاریف می توان انتظار داشت هر چقدر ضریب انبساط حرارتی (COE) کمتر باشد. شیشه ی بوروسیلیکات دارای مقاومت حرارتی بیش تری بوده. و در نتیجه از کیفیت مطلوب تری برخوردار است.

تفاوت پیرکس با شیشه

  • پیرکس در مقابل شوک های حرارتی مقاوم است. اما شیشه دچار ترک و شکستگی می شود.
  • از پیرکس در مصارف و وسایل آزمایشگاهی، پختن غذا در فر و مایکروویو، ظروف نگهداری مواد غذایی و … استفاده می شود.
  • پیرکس ۴ تا ۶ برابر محکم تر و سخت تر از شیشه های معمولی می باشد. در حالی که شیشه ی معمولی برای تغییرات ناگهانی دما مناسب نیست، اما پیرکس می تواند این نوع تغییرات ناگهانی را تحمل نماید.

شیشه ضد حریق پیرکس چیست؟

در مورد جداره‌های شیشه ضد حریق پیرکس، فناوری نانو به بهبود عمل حفاظت در مقابل آتش کمک می‌کند. در زمینهٔ مقابله با آتش همیشه برای شیشه یک نکته منفی وجود دارد و آن شکنندگی و شعله‌ور شدن و نشر دود ناشی از ذوب شیشه درهنگام وقوع حریق است. با استفاده از نانو ذرات، می‌توان شیشه نشکن ضد حریق پیرکس به وجود آورد. که در اثر حرارت، یک پوشش اسفنج مانند را تشکیل می‌دهند. که محافظت بهتری را در مقابل آتش انجام می‌دهد. این جداره‌ها در مقایسه با نمونه‌های قبلی تقریباً ۵۰ درصد سبک‌تر و اثر ضد حریق آن‌ها ۲ برابر است.

فروش شیشه پیرکس 

براساس این روش یک نانو ژل ساخته می‌شود. که فضای جداره خارجی از آن پر می شود. و با قرارگیری در معرض حرارت یک فوم سرامیکی سخت و ریز حفره با خواص عایقی بالاتری تولید می‌کند. هنگام آتش‌سوزی، این ژل متورم شده و یک فوم مستحکم مات ایجاد می‌کند. مقاومت حرارتی شیشه ضد حریق پرکس به‌گونه‌ای است که اگر شیشه‌ ای به ضخامت دو سانتی متر از این نوع وجود داشته باشد. می‌توان حرارت را به‌گونه‌ای کنترل کند که اگر در یک سمت شیشه آتش وجود داشته باشد. می‌توان دست خود را به سمت دیگر چسباند.
به هنگام آتش‌سوزی، لایه مقاوم در برابر آتش به فرمی شبیه فوم منبسط گردیده. و علاوه بر آتش از تشعشع حرارت نیز پیشگیری می‌کند. و به این شیوه از انتشار و گسترش حرارت نیز پیشگیری می‌نماید. و مسیرهای فرار را برای ساکنین ساختمان و همچنین آتش‌نشان‌ها ایمن می‌کند.

قیمت شیشه پیرکس

  • کارایی شیشه‌های ضد حریق پیرکس در درجه اول به حفظ یکپارچگی شیشه‌ها در هنگام آتش‌سوزی مرتبط است.
  • این شیشه‌ها در حالت عادی شفاف‌اند. و با دیگر شیشه‌های لمینت تفاوت چندانی ندارند. اما در اثر مجاورت با آتش، این تلق‌ها منبسط ‌شده و به یک محافظ مات و سخت تبدیل می‌شوند. این ویژگی منجر به کاهش انتقال حرارت از طریق شیشه گردیده. و امکان را به ساکنین می‌دهد تا با آرامش ساختمان را تخلیه کنند.
  • زمانی که یک‌لایه طلق با دولایه شیشه لمینت شود. این شیشه در گروه دوم قرار می‌گیرد. اما وقتی‌که دو یا چند لایه طلق بین سه یا چندلایه شیشه قرار گیرند. شیشه لمینت شده در گروه سوم قرار می‌گیرد. این شیشه‌ها بسته به تعداد لایه‌ها می‌توانند بین ۳۰، ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ دقیقه زمان فرار را ایجاد کنند. بنابراین ساکنین می‌توانند در نهایت آرامش حتی وسایل گران‌بها را جمع‌آوری نموده. و سپس محل را تخلیه کنند.
  • شیشه ضد حریق پیرکس را می‌توان در ساختار در پنجره، سقف و پارتیشن استفاده نمود.

 

شیشه‌های ضد حریق بسته به نوع شیشه‌ای که در ساختار آن‌ها بکار رود. ویژگی‌های زیر را نیز دارند:

  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر ضربه، حمله و دزدی
  • عایق صدا
  • مقاوم در برابر پرتاب قطعه‌های شکسته شیشه
  • شیشه مقاوم در برابر آتش
  • شیشه های مختلفی در صنعت شیشه سازی موجود می باشد. که یکی از این شیشه ها می توان به شیشه مقاوم در برابر آتش اشاره کرد. این نوع شیشه توانایی مقاومت در برابر دمای بالای ۱۰۰۰ درجه سانتی گراد را دارد. و می تواند از انتقال حرارت و شعله های آتش به سایر نقاط جلوگیری نماید. از دیگر ویژگی هایی که شیشه مقاوم در برابر آتش دارد. ایمنی بالا در برابر ضربه و فشار می باشد. که تمامی این عوامل و ویژگی ها باعث شده تا شیشه مقاوم در برابر حرارت به عنوان یک شیشه ایمن و مقاوم شناخته شود.
    از شیشه مقاوم در برابر آتش اغلب برای شیشه دودبند ساختمان های بلند مرتبه استفاده می کنند. تا امنیت ساختمان را حفظ نماید. و افراد با آرامش و لذت بیشتری از فضای ساختمان استفاده نمایند. علاوه بر ساختمان از این نوع شیشه در صنایع مختلف و همچنین لوازم آشپزخانه استفاده می شود. در واقع شیشه مقاوم در برابر آتش طیف گسترده ای از کاربرد ها را در بر می گیرد.

موارد استفاده شیشه پیرکس

شیشه بوروسیلیکات طیف گسترده ای از کاربردهای مختلفی را دارد. در ظروف آشپزخانه، تجهیزات آزمایشگاهی و اکتشافات فضایی، همچنین یک جزء از محصولات با کیفیت بالا مانند دستگاه های پزشکی قابل استفاده می باشد. در واقع شیشه پیرکس به دلیل مقاومت فیزیک یو شیمیایی که دارد. در کاربرد های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از جمله:

  • علوم بهداشتی
  • الکترونیک
  • وسایل آشپزی
  • لوازم روشنایی
  • علوم اپتیک
  • انواع بخاری ها و فرها
  • عایق حرارتی در شاتل فضایی

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی شیشه آلات آزمایشگاهی تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

فروش شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال ، بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ،ارلن ، ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن ، بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی ، بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، لوازم شیشه ای آزمایشگاه.

وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

تعمیر شیر خلاء کندانسور روتاری  ، تولید شیر خلاء کندانسور روتاری  ، فروش شیر خلاء کندانسور روتاری  ، کندانسور روتاری.

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، دیسکاتور بدون شیر ، دیسکاتور ، دکانتور ، دکانتور شر شیشه ای ، دکاتور تفلونی . دراپینگ فانل ، دین استارک شردار.  دین استارک ساده، قیف دکانتور مخروطی با شیر تفلون ، قیف ساده شیشه ای دم بلند ، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار ، شیر شیشه ای دو راه ، شیر تفلون سه راه موازی ، شیر تفلون روتافلو ، مبرد ساده ، مبرد مارپیچ ، مبرد حبابدار ، مبرد رادول ، قیف ایمهوف، ایمپینجر آزمایشگاهی ، هیدرومتر آزمایشگاهی ، فروش لوله شیشه ای آزمایشگاهی .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟