استفاده از شیشه در تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی

استفاده از شیشه در تجهیزات آزمایشگاهی

تجهیزات آزمایشگاهی بخش حیاتی بسیاری از برنامه های تحقیقاتی هستند. آنها به دانشمندان اجازه می دهند تا مواد و مولکول های مختلف را زیر میکروسکوپ و سایر روش های آزمایش مطالعه کنند. با این حال، بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی از شیشه ساخته شده اند.

این به این دلیل است که شیشه ماده ای قوی، بادوام و ماندگار است. همچنین می توان از آن در تجهیزات پزشکی و سایر دستگاه های علمی استفاده کرد. علاوه بر این، شیشه غیر سمی و سازگار با محیط زیست است. پس چرا شیشه برای استفاده در دستگاه های آزمایشگاهی بسیار مهم است؟

با توجه به سوالاتی که بین تکنسین های آزمایشگاه، دانش آموزان و حتی معلمان در مورد اینکه چرا اکثر دستگاه های آزمایشگاهی از مواد شیشه ای ساخته شده اند، وجود دارد. نیاز به درک دلایل و ضرورت استفاده از شیشه در این دستگاه ها وجود دارد. این مقاله به شما درک گسترده ای از اینکه چرا این دستگاه های آزمایشگاهی از مواد شیشه ای استفاده می کنند، به شما می دهد.

 

چه چیزی شیشه را برای تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم می کند؟

شیشه برای تجهیزات آزمایشگاهی ضروری است. زیرا بادوام، غیر سمی و سازگار با محیط زیست است. شیشه همچنین ماده ای قوی است که می توان از آن در تجهیزات پزشکی و سایر وسایل علمی استفاده کرد. علاوه بر این، تمیز کردن شیشه بسیار آسان است. این امر آن را به گزینه ای ایده آل برای اکثر تجهیزات آزمایشگاهی تبدیل می کند.

به عنوان مثال، استفاده از شیشه در یک استوانه مدرج، پر کردن و تمیز کردن آن را آسان می کند. این به این دلیل است که وقتی می‌خواهید آن را با آب یا مایعات دیگر پر کنید. نگران ریختن محتویات آن نباشید. همچنین با شستشوی ساده سطح با آب و صابون یا یک شوینده ملایم به راحتی می توان آن را تمیز کرد. علاوه بر این، این باعث می شود که هنگام انجام آزمایش در کلاس شیمی که در آن از مواد شیمیایی استفاده می شود، استفاده شود.

شما همچنین می توانید از آن در کلاس زیست شناسی هنگامی که در حال تشریح حیوانات هستید. و همچنین در کلاس های فیزیک در هنگام برخورد با شکست نور، انعکاس و سایر مفاهیمی که شامل امواج نور هستند، استفاده کنید. مهم‌ترین چیزی که قبل از انتخاب ظرف باید به آن توجه کرد این است که. آیا تمیز کردن آن آسان است. و آیا می‌توانید به‌جای ظاهر خود ظرف، مواد شیمیایی را بدون شکستن آنها به درستی اداره کنید.

دوام شیشه یکی از مزایای عمده آن برای استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی است. شیشه بسیار بادوام است و می تواند در برابر سایش و پارگی که در کلاس شیمی از آن استفاده می کنید مقاومت کند. علاوه بر این، شیشه به راحتی در آب حل نمی‌شود. بنابراین هنگام مواجهه با واکنش‌های شیمیایی که شامل آب است یا حتی زمانی که به سادگی خود مورد را تمیز می‌کنید، باید کمتر نگران باشید.

استفاده از شیشه در تجهیزات آزمایشگاهی

مزایای استفاده از شیشه در تجهیزات آزمایشگاهی

چند دلیل وجود دارد که چرا شیشه برای استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است. دلیل اول این است که یک ماده قوی و بادوام است. شیشه را می توان در انواع مختلفی از تجهیزات آزمایشگاهی مانند تجهیزات پزشکی و دستگاه های علمی استفاده کرد. علاوه بر این، شیشه غیر سمی و سازگار با محیط زیست است.

این امر آن را به گزینه ای ایده آل برای استفاده در محیط های آزمایشگاهی تبدیل می کند. علاوه بر این، شیشه به راحتی تمیز می شود. اکثر آزمایشگاه ها محلول های تمیز کننده ای دارند. که می توان از آنها در دستگاه های شیشه ای استفاده کرد. این امر باعث می شود که دستگاه به راحتی تمیز شود و آنها در شرایط خوبی نگهداری شوند.

در زیر به برخی از مزایای استفاده از شیشه در دستگاه های آزمایشگاهی اشاره شده است.

بسیار بادوام – شیشه به راحتی در محیط آزمایشگاهی شکسته نمی شود. برعکس، می‌تواند در شرایط شدید که می‌تواند باعث خرد شدن سایر مواد شود، مقاومت کند.

دوستدار محیط زیست – شیشه هیچ ماده مضری در خود ندارد، به این معنی که استفاده از آن در آزمایشگاه برای افراد بی خطر است.

آسان برای تمیز کردن – شیشه نسبتاً به راحتی شسته می شود و در صورت لزوم به راحتی تمیز می شود. این کار آزمایشگاه شما را ایمن‌تر می‌کند. و خطر نشت مواد شیمیایی مضر روی سطوح و تجهیزات آزمایشگاهی شامل دستگاه‌های شیشه‌ای را کاهش می‌دهد.

ایمنی – شیشه در محیط آزمایشگاه ایمن است. این باعث ایمن تر شدن آن می شود. و هیچ ماده مضری در تولید آن دخیل نیست. علاوه بر این، از آنجایی که شیشه نسبتاً به راحتی شسته می شود. هر گونه ریخته شده را می توان به سرعت و بدون زحمت تمیز کرد.

مقرون به صرفه – شیشه نسبت به سایر مواد مانند پلاستیک و فلز مقرون به صرفه تر است. علاوه بر این، هزینه نگهداری از دستگاه های آزمایشگاهی شیشه ای در مقایسه با سایر جایگزین ها مانند پلاستیک و فلز در طول برنامه های تعمیر و نگهداری معمول، نسبتا ارزان تر است.

چرا تجهیزات آزمایشگاهی از شیشه ساخته شده اند تا پلاستیک؟

یکی از مهمترین دلایلی که شیشه برای استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است. این است که یک ماده قوی و بادوام است. شیشه را می توان در انواع مختلفی از تجهیزات آزمایشگاهی، از اسلاید میکروسکوپ گرفته تا دستگاه های پزشکی استفاده کرد. علاوه بر این، شیشه غیر سمی و سازگار با محیط زیست است. بنابراین، تعجب آور نیست که اکثر دستگاه های آزمایشگاهی از شیشه ساخته شده اند.

به دلیل استفاده از اکثر مواد شیمیایی خورنده در آزمایشگاه ها، مواد مضر در دستگاه های آزمایشگاهی یافت می شود. این مواد شیمیایی می توانند اجزای فلزی تجهیزات آزمایشگاهی را خورده و دیگر عملکردی نداشته باشند. علاوه بر این، ویژگی خورندگی این مواد شیمیایی باعث تخریب اجزای پلاستیکی تجهیزات آزمایشگاهی نیز می شود. بنابراین شیشه به مراتب بهتر از این مواد است. و همان طور که در بالا گفته شد شیشه ماده بهتری برای استفاده در آزمایشگاه ها نسبت به سایر مواد مانند پلاستیک و فلز است.

مقاومت شیمیایی: پلاستیک ها و فلزات ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که ممکن است در محیط آزمایشگاهی وجود داشته باشد آسیب ببینند یا خراب شوند. اینها عبارتند از اسیدها و بازها (pH 6)، اکسید کننده ها، گازهای سمی، محیط های مرطوب، دمای بالا و غیره. با این حال، شیشه بدون لکه است. و در برابر بیشتر مواد شیمیایی کاملاً بی اثر است. و کاملاً قادر به مقاومت در برابر قرار گرفتن در معرض حرارت شدید بدون آسیب است.

شیشه در برابر خراش مقاوم است (بدون شکستن) که باعث دوام بیشتر آن نسبت به سایر مواد مانند پلاستیک یا فلز می شود. دستگاه های شیشه ای در مقایسه با سایر مواد در برابر مواد شیمیایی مختلف مورد استفاده در آزمایشگاه ها مقاومت بیشتری دارند.

کدام تجهیزات آزمایشگاهی از شیشه ساخته شده اند؟

انواع مختلفی از تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد. اما اکثر آنها شیشه ای هستند. شیشه ماده ای قوی، بادوام  است که می تواند در تجهیزات پزشکی و سایر وسایل علمی استفاده شود. علاوه بر این، شیشه غیر سمی و سازگار با محیط زیست است. پس چرا شیشه برای استفاده در تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا شیشه برای استفاده در دستگاه های آزمایشگاهی ضروری است. به ویژه، این یک ماده قوی است که می تواند بارهای گرم را تحمل کند. شیشه همچنین واکنش پذیری کمی نسبت به سایر مواد دارد. که به محافظت از تجهیزات در برابر آسیب کمک می کند. شیشه همچنین غیر سمی و سازگار با محیط زیست است که ایمنی را در محیط های آزمایشگاهی افزایش می دهد.

نحوه انتخاب بشر مناسب برای آزمایش

هنگامی که به دنبال خرید اولین دستگاه آزمایشگاهی شیشه ای خود هستید. مهم است که به عواملی که بر کیفیت آزمایشات شما تأثیر می گذارد فکر کنید. برای اینکه بهترین تصمیم را برای آزمایش خود بگیرید، باید این عوامل را بدانید:

– جنس شیشه

-استحکام شیشه

سازگاری با محیط زیست شیشه

-ابعاد دستگاه آزمایشگاه شیشه

نتیجه

دستگاه های آزمایشگاهی از مواد مختلفی ساخته می شوند، اما شیشه مهم ترین آنهاست. فواید زیادی دارد، از جمله قوی و غیر سمی بودن. شیشه همچنین برای دستگاه های آزمایشگاهی محبوب است. زیرا به راحتی تمیز می شود. و خوردگی نمی کند. به طور کلی الیاف شیشه و کوارتز قوی ترین و بادوام ترین مواد هستند. آنها همچنین غیر سمی هستند. که در یک محیط آزمایشگاهی مهم است. شیشه علمی مورد استفاده در این زمینه تا حد زیادی شفاف ترین است. و به شما امکان می دهد نمونه خود را به خوبی ببینید. گران ترین ماده کوارتز است که اگر شکسته شود به راحتی نمی شکند.

با این حال، انواع مختلفی از کوارتز وجود دارد که می توان هر کدام را با قیمت کمتر از ۱۵ دلار خریداری کرد. با کمی پول بیشتر می توانید شیشه پیرکس را تهیه کنید. این یک نوع شیشه است که دارای یک محفظه هوا است که نشان می دهد چقدر آب داخل نمونه شما وجود دارد. همچنین نشان می دهد که چه مقدار اکسیژن و آب در نمونه شما برای مدت زمان طولانی تری نسبت به انواع دیگر لیوان ها وجود داشته است. که به شما کمک می کند قبل از قرار دادن نمونه در لوله آزمایش یا شیشه ای که در آزمایش خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که نمونه آلوده نبوده است. بنابراین می توانید مطمئن باشید که وقتی به نتیجه رسیدید، داده ها چگونه خواهند بود.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی. فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران  ، شیشه آزمایشگاه .

شیشه آلات صنعتی ، تولید کننده شیشه آلات صنعتی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، تولید عمده بشر آزمایشگاهی در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲ 

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، ظروف شیشه ای ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی .

خرید آنلاین شیشه آلات آزمایشگاهی

صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، تولید ظروف شیشه ای در تهران ، خرید اینترنتی تجهیزات آزمایشگاهی .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، فلاسک ارلن مایر .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه ، خرید اینترنتی تجهیزات آزمایشگاهی .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟