بشر آزمایشگاهی چیست؟ | کاربرد بشر آزمایشگاهی

بشر آزمایشگاهی

بشر آزمایشگاهی چیست؟

از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار پرکاربرد در آزمایشگاه بشرها هستند. بشر آزمایشگاهی ظرفی است استوانه ای شکل که دارای دهانه گشادی است. و به همین دلیل استفاده از این وسیله آسان است.

در این مقاله از نوین پیرکس قصد داریم تا اطلاعات کاملی درباره بشر را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همچنین شما می‌توانید برای خرید بشر آزمایشگاهی با رشنولب ارتباط برقرار نمایید.

ویژگی های بشر آزمایشگاهی

جنس بشرها از بروسیلیکات ۳٫۳ است. و شکل ظاهری همانند یک استوانه اب کفه تخت که بر روی بدنه آن درجه بندی شده است. برای مثال چنتنچه بشری ۲۵۰میلی لیتری باشد. درجه بندی آن به صورت ۵۰، ۱۵۰، ۲۰۰،۲۵۰ خواهد بود.

همچنین بشرها دارای حجم و قد های مختلفی هستند. که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

  1. بشر قد بلند که ارتفاع بشر دو برابر قطر بشر می باشد،
  2. بشر متوسط که برای کارهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرد،
  3. بشر قد کوتاه و یا پهن (کریستالیزور) که در این نوع بشر ها، ارتفاع بشر نصف قطر بشر است و برای حرارت دادن استفاده می‌شود، زیرا سطح تماس زیر بشر زیاد می باشد.

بشر آزمایشگاهی چه کاربردی دارد؟

بشرها برای کاربردهای گوناگونی به خصوص در آزمایشگاه شیمی ساخته می شوند. مانند: برداشتن حجم معینی از مایعات، گرم کردن محلولات، حل کردن مواد و تهیه محلول ها، رسوب گیری، صافی، گرم کردن، تبخیر، مخلوط کردن مایعات و انتقال محلول.

انواع بشر آزمایشگاهی

       ۱٫بشر شیشه ای:

این بشرها برای برداشتن مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین مندرج هستند. همچنین از این بشر ها به عنوان ظرف واکنش نیز استفاده خواهد شد. البته در زمانی که حرارتی وجود نداشته باشد. آزمایش هایی مانند ph متری، پتانسیومتری و آزمایش هایی که در آن الکترود استفاده می‌شود.

 

  1. بشر پیرکس:

این بشرها برای حرارت دادن محلول مورد استفاده قرار می‌گیرید. و چنانچه نیاز باشد دو مایع در کوره یا بر روی شعله حرارت یابند بشر پیرکس مورد استفاده قرار خواهد گرفت. شیشه های بروسیلیکاتی یا پیرکس در برابر فعل و انفعالات شیمیایی با حجم های متفاوت مقاوم است.

  1. بشر های پلاستیکی:

بشرهای پلاستیکی همانند بشرهای شیشه ای برای برداشتن مایعات و ریختن آن درون ظرف استفاده می‌شود. برای اینکار هر چقدر بشر باریکتر باشد خطا نیز کمتر خواهد شد. بشرهای پلاستیکی به صورت کلی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. که شامل: پروپسلین،دارای تحمل گرمایی پایین و ptfe که دارای پایداری شیمیایی و محدوده وسیع دمایی تا ۲۹۰ درجه سانتی گراد است.

  1. بشر های فلزی:

بشرهای فلزی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل:

فولاد ضد زنگ: در این نوع بشرها پایداری شیمیایی و مقاومت دمایی بسیار بالا است. به همین دلیل نیز عموما از این بشرها استفاده می‌شود.

آلومنیوم: این بشرها با توجه به محلولی که در آن ریخته می‌شود انتخاب خواهد شد.

سایر ویژگی های بشر آزمایشگاهی

همانطور که گفته شد بشرها مندرج هستند و با خطی  که روی دیواره آن است مشخص می‌شود. اما درجه بندی برای اندازه گیری حجم دقیق نمی‌باشد. بنابراین استوانه مدرج( فلاسک حجمی) بسیار دقیق تر می‌باشد. از استوانه مدرج برای تعیین نمودن حجم مایعات استفاده می‌شود و بسیار دقیق تر از استوانه مندرج است.

تفاوت استوانه ی مدرج و استونه ی مندرج (بشر)

بشر برای هم زدن، مخلوط کردن و حرارت دادن مایعات به کار می‌رود. اما استوانه مدرج به دلیل کمبود قطر آن برای هم زدن مناسب نیست.
همچنین برای تعیین حجم مایع از استوانه مدرج استفاده می شود.

تفاوت ارلن و بشر

ارلن نیز یکی از وسایل آزمایشگاهی مانند بشر است. اما تفاوت‌هایی با بشر دارد. ارلن دارای دهانه باریک تری نسبت به بشر است. بنابراین بخار کمتری از آن خارج می‌شود. همچنین ارلن را بر خلاف بشر می توان توسط چوب پنبه و یا شیشه آلات مسدود کرد.

نکته:
نباید محلول به مدت طولانی در بشر بماند. زیرا به دلیل دهانه گشاد بشر، به سرعت تبخیر می شود.

طرز کار با بشر آزمایشگاهی

ابتدا باید بشر را به خوبی بشوییم تا مواد چسبنده از آن کنده شود. برای شست و شو دادن می توانیم از روش هایی مانند آب کشیدن با آب معمولی، کر دادن با آب مقطر و یا کردادن با محلول مورد نظر که باید در بشر ریخته شود استفاده کنیم. البته روش شست و شو بستگی به نوع کار دارد.

بعد از آن که بشر را شستیم، باید آن را به خوبی خشک نمایید. و بیرون آن را با یک دستمال تمیز به آرامی خشک می کنید. و برای خشک کردن داخل آن، از حرارت دادن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که نباید حرارت را به طور مستقیم به آن برخورد کند. زیرا باعث شکستگی می‌شود. برای این کار می‌توانید بشر را روی سه پایه و توری بگذاریم.
بعد از آن که خشک شد، مدتی آن را در جایی قرار دهید تا به خوبی سرد شود.

خرید بشر آزمایشگاهی

یکی از وسایل پرکاربرد در آزمایشگاه ها بشر می باشد. که برای مخلوط کردن، گرم کردن و .. مواد باهم استفاده می شود. همانطور که گفته شد، بسته به نوع کار از بشر های مخصوص استفاده می کنیم.
همچنین بشر ها در جنس های مختلف ساخته می شود. که کاربرد های متفاوتی دارند: جنس شیشه، پلاستیکی، پیرکس و فلزی.
در این مقاله ما شما را با ویژگی های مختلف بشرها آشنا کردیم. امیدواریم مفید بوده باشد.

همچنین، اگر قصد خرید بشر آزمایشگاهی دارید، برای دریافت مشاوره و همچنین خرید این محصول می توانید با کارشناسان نوین پیرکس ارتباط برقرار کنید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی شیشه آلات آزمایشگاهی تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

فروش شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال ، بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ،ارلن ، ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن ، بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی ، بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، لوازم شیشه ای آزمایشگاه.

وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

تعمیر شیر خلاء کندانسور روتاری  ، تولید شیر خلاء کندانسور روتاری  ، فروش شیر خلاء کندانسور روتاری  ، کندانسور روتاری.

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، دیسکاتور بدون شیر ، دیسکاتور ، دکانتور ، دکانتور شر شیشه ای ، دکاتور تفلونی . دراپینگ فانل ، دین استارک شردار.  دین استارک ساده، قیف دکانتور مخروطی با شیر تفلون ، قیف ساده شیشه ای دم بلند ، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار ، شیر شیشه ای دو راه ، شیر تفلون سه راه موازی ، شیر تفلون روتافلو ، مبرد ساده ، مبرد مارپیچ ، مبرد حبابدار ، مبرد رادول ، قیف ایمهوف، ایمپینجر آزمایشگاهی ، هیدرومتر آزمایشگاهی ، فروش لوله شیشه ای آزمایشگاهی .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟