بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای

بورت اتوماتیک آزمایشگاهی

بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای ، تولید بورت اتوماتیک ، فروش بورت شیشه ای ، بورت آزمایشگاهی ، قیمت بورت آزمایشگاهی .

بورت لوله شیشه‌ای مدرج و طویلی است. که در انتهای آن یک شیر جهت کنترل خروج  محلول از آن نصب شده است. چون از بورت برای برداشتن حجمهای مختلفی از محلولهای مخصوص تیتراسیون استفاده می‌شود. لذا به قسمتهای کوچکی درجه بندی شده است. در تیتراسیون های معمولی از بورتی که دقت آن ۰٫۱ میلی لیتر است استفاده می‌شود..

معمولا این بورتها گنجایش ۵۰ تا ۱۰۰ میلی لیتر را دارند.در تیتراسیونهای حساس از بورتهای ۱۰ میلی لیتری که تا ۰٫۰۱ یا ۰٫۰۲ میلی لیتر مدرج استفاده شده می‌شود.

زمانیکه نیاز به تکرار مداوم تیتراسیون باشد. از بورتهای اتوماتیک استفاده می‌شود. در این حالت محلول در ظرف پائینی بورت اتوماتیک ریخته شده. و توسط کیسه هوایی که به آن وصل شده است بورت مرتبا پر می‌شود..

 

بورت اتوماتیک یکی از وسایل پرکاربرد در آزمایشگاه می باشد. که متشکل از یک استوانه ی مدرج که دارای دقت بالایی می باشد. و در انتهای آن یک شیر تخلیه می باشد. این شیر تخلیه یا خروجی می تواند شیشه یا PTFE باشد.

بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای ، تولید بورت اتوماتیک ، فروش بورت شیشه ای ، بورت آزمایشگاهی ، قیمت بورت آزمایشگاهی .

بورت ها دو دسته اند:

بورت های حجمی و بورتهای پیستونی.

بورت پیستون  مشابه سرنگ بوده، اما شامل یک سوراخ دقیق و پیستون می باشد. بورت های پیستونی ممکن است به صورت دستی یا اتوماتیک عمل کنند.

در واقع بورت یکی از ابزار آلات شیشه ای برای اندازه گیری حجمی می باشد. که در شیمی تجزیه برای توزیع متغیرهای دقیقی استفاده شده. و برای اندازه گیری حجمی از مایع خصوصا اندازه ی معرف ها در تیتراسیون به کار می رود. تفاوت آن با پیپت در دقت آن بوده که از دقت بالاتری برخوردار می باشد.

بورت برای اندازه گیری یک مقدار مشخصی از ماده مورد استفاده بوده. و درجه بندی آن از بالا به پایین یا به عبارتی دیگر صفر آن در بالا است. بنابراین اختلاف بین شروع و پایان حجم مساوی مقدار ماده توزیع شده است. دقت و کنترل بورت نسبت به وسایل دیگر مزیتی می باشد که برای تیتراسیون مورد استفاده قرار می گیرد.

بورتهای اتوماتیک دارای مخزنی هستند که به استوانه مدرج متصل هستند. و محلول از طریق این مخزن به داخل استوانه راه می یابد. این بورتها دارای حجم های مختلفی هستند. این مخزنهای شیشه ای، سفید یا قهوه ای رنگ هستند. و با توجه به شرایط کاری مورد استفاده قرار می گیرند.

بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای ، تولید بورت اتوماتیک ، فروش بورت شیشه ای ، بورت آزمایشگاهی ، قیمت بورت آزمایشگاهی .

ویژگی بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای

  • دارای حجم های مختلف
  • رنگ سفید یا قهوه ای

 

 

تاریخچه بورت اتوماتیک

تاریخچه بورت ( بورت اتوماتیک ) همزمان با تاریخچه تجزیه حجمی است. فرانکوس آنتونی هنری دسکروزیلس در سال ۱۷۹۱ بورت را اختراع کرد. ژوزف لوییس گی لوساک بورتی را ابداع کرد. که دارای یک بازوی کناری بود. او در مقاله‌ای با عنوان استاندارد کردن محلول‌های ایندیگو از دو واژه بورت و پیپت استفاده کرد. تحولی نو در روش‌شناسی و تعمیم دادن. روش‌های تجزیه حجمی توسط کارل فردریش موهر انجام شد . او با اضافه کردن یک گیره و یک شیر در انتها نسل جدیدی از بورت‌ها را طراح کرد.

روش استفاده از بورت

قبل از استفاده از بورت باید آن را دو یا سه مرتبه با چند میلی لیتر از محلول مورد نظر شستشو داد. و هر بار باید محلول کاملا خارج شود.بعد از شستشو به آهستگی آن را تا بالاتر از علامت صفر از محلول مورد نظر پر کرده. و بعد یک بشر زیر آن قرار دهیم. و شیر را باز کرده تا هوای محبوس در نوک بورت خارج شود. و سطح محلول تا آنجایی که امکان دارد دقیقا در مقابل اولین درجه بورت پایین بیاید.

حال ارلن مایر را که محتوی محلول مورد سنجش است زیر بورت قرار داده و واکنشگر قطره قطره از بورت به آن اضافه می‌شود.

بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای ، تولید بورت اتوماتیک ، فروش بورت شیشه ای ، بورت آزمایشگاهی ، قیمت بورت آزمایشگاهی .

نکات مهم

·         در طی عمل تیتراسیون محلول تیتر کننده ، نباید به سرعت از بورت خارج شود. زیرا علاوه بر آن که امکان گذشتن از نقطه پایان وجود دارد. خطای خواندن در نقطه انتهایی هم زیاد می شود. معمولا سرعت خروج محلول از بورت نباید بیش از ۱۰ میلی لیتر در دقیقه باشد. و محلول نباید به صورت قطرات سریع خارج شود.

·         در طی عمل تیتراسیون ، محلولی که از بورت به داخل ارلن مایر می‌ریزد. نباید در یک نقطه جمع شود. بلکه باید در طول تیتراسیون مرتبا به هم زده شود تا قطرات کاملا در تمام نقاط آن پخش شوند. نوک بورت نباید از ارلن مایر خیلی فاصله داشته باشد. تا قطره‌ها به اطراف پخش نشود.

·         بعد از هر تیتراسیون محلول باقیمانده در بورت ابتدا با آب و سپس آب مقطر شسته شود. و شیر آن در حالت باز کرده. و به طور وارونه به گیره وصل شود.

·         محلول نباید به طور طولانی در بورت بماند، مخصوصا اگر محلول قلیایی باشد. زیرا در این صورت شیر بورت بسته شده. و باز کردن آن مشکل است.

·         شیر بورت باید با مقدار کمی گریس چرب شود. تا براحتی بچرخد. زیاد بودن گریس باعث مسدود شدن شیر بورت می‌شود.

·         هنگام خواندن درجه بورت زمانی که محلولهای شفاف درون آن ریخته شده است. باید دقت شود که سطح محدب مایع با خط درجه مورد نظر مماس باشد. ولی در محلولهای رنگی مثل پرمنگنات پتاسیوم باید سطح بالایی مایع با خط درجه مورد نظر مماس باشد.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای ، تولید بورت اتوماتیک ، فروش بورت شیشه ای ، بورت آزمایشگاهی ، قیمت بورت آزمایشگاهی .

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

ست فیلتراسیون ، ظروف مرتبطه ، بالن کجلدال ، بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ،ارلن ، ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن ، بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی ، بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، بورت اتوماتیک ، پرل شیشه ای آزمایشگاهی.

بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، دیسکاتور بدون شیر ، دیسکاتور ، دکانتور ، دکانتور شر شیشه ای ، دکاتور تفلونی ، دراپینگ فانل ، دین استارک شردار ، دین استارک ساده، قیف دکانتور مخروطی با شیر تفلون ، قیف ساده شیشه ای دم بلند ، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار ، شیر شیشه ای دو راه ، شیر تفلون سه راه موازی ، شیر تفلون روتافلو ، مبرد ساده ، مبرد مارپیچ ، مبرد حبابدار ، مبرد رادول ، قیف ایمهوف ، قیف بوخنر ، ظروف مرتبطه ، دستگاه قرع انبیق ،دستگاه استخراج سوکسله ، قطره چکان آزمایشگاهی ، دماسنج آزمایشگاهی ، اسپری پاش آزمایشگاهی ، ست فیلتراسیون .

بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای ، تولید بورت اتوماتیک ، فروش بورت شیشه ای ، بورت آزمایشگاهی ، قیمت بورت آزمایشگاهی .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟