بورت | تولید بورت آزمایشگاهی | خرید بورت در تهران

بورت

تولید بورت آزمایشگاهی

یکی از مهارت های پرکاربرد که در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد، مهارت کار با بورت است. که در زیر توضیحاتی در مورد آن ارائه می شود.

بورت یک استوانه درجه بندی شده دراز و باریک است. که در پایین به یک شیر منتهی می شود. که محل خارج شدن مایع از بورت است. و به وسیله این شیر مقدار مایع خروجی تنظیم می شود.

این وسیله برای انتقال مقادیر مشخص و دقیق مایعات طراحی شده است. بورت ها در اندازه های مختلف ساخته می شود. اندازه ای که بیشتر در آزمایشات مورد استفاده است. بورتِ ۵۰ میلی لیتری است. بورت های ۵۰ میلی لیتری در مقیاسٍ ۱/۰ میلی لیتر درجه بندی شده اند.

روش خواندن اندازه مایع در آن همانند روش خواندن استوانه مدرج است. در بورت نیز سطح مایع هلالی تشکیل می دهد. اندازه مایع را باید با خواندن درجه ای که در مقابل کف هلال قرار دارد تخمین زد.

طرز کار با بورت آزمایشگاهی

همان طور که گفته شد بورت ها شیشه های مدرجی می‌باشند. که شیری در پایین آن قرار گرفته است. و مقدار مایع خروجی را می‌توانید به راحتی با این شیر کنترل نمایید. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قبل از استفاده از بورت باید آن را دو یا سه مرتبه و هر بار ۵ میلی لیتر محلول، شست و شو نمایید. و سپس محلول را تا بالاتر از درجه صفر داخل  آن بریزید. و بعد به مخزن دیگری منتقل نمی‌شود.

بعضی از مخزن ها متصل به بورت پلاستیکی هستند. و دارای انعطاف خوبی می‌باشند. و با فشار دادن این مخزن و یا محلول داخل آن وارد بورت خواهد شد. جنس بورت ها از شیشه های بوروسیلیکات و یا پیرکس است. ولی مخزن از جنس پلی اتیلن می‌باشد. همچنین در زیر بورت ها مخزن هایی همانند بشر، ارلن، بالن و ظروف آزمایشگاهی قرار دارند.

زمانی که مایع و یا محلول را داخل آن ریختید. باید شیر آن را کمی باز نمایید تا هوایی که  در نوک بورت حبس شده است خارج شود. اکنون ظرف پر شده از مایع یا محلول را زیر بورت بگذارید و قطره قطره از بورت به آن اضافه نمایید.

آمادگی برای استفاده از بورت

پیش از شروع هر آزمایشی با بورت باید از تمیز بودنِ آن کاملاً اطمینان حاصل کرد. پس از آن باید فضای داخلی آن را با مایعی که می خواهیم منتقل کنیم، آلوده کنیم. به این منظور آن را با ۵ میلی لیتر از مایع مورد نظر پر کنید. و آن را به طور افقی نگه دارید. و حول محور اصلی آن میان انگشتان خود بچرخانید.

بورت را در محل خود به وسیله گیره روی پایه ثابت کنید. سپس آن را خالی کنید. به این ترتیب همه سطح داخلی  و سطح داخلی شیرِ آن با مایعی که می خواهید آن را به وسیله بورت منتقل کنید خیس می شود.

خیس کردن سطح داخلی بورت به وسیله گرداندنِ آن میان انگشتان به طور افقی پس از خارج کردن همه مایع موجود در بورت شیر آن را ببندید. و آن را با مقدار مناسب از مایع پر کنید.

اگر به نوک آن دقت کنید. خواهید دید که قسمت انتهایی آن حاوی حباب هواست. با باز کردن شیر و بیرون ریختنِ جند میلی لیتر از مایع، این حباب ها را خارج کنید.

به حبات بزرگی که در نوک آن وجود دارد توجه کنید. این حباب را قبل از شروع آزمایش باید خارج کنید. حجم دقیق مایع موجود در بورت را با دقت بخوانید. و آن را یادداشت کنید.

از این پس می توانید با باز کردن شیر مقدار مایعی که لازم است را از بورت به ظرف مورد نظر خود منتقل کنید. باز کردن یکباره شیر آن موجب می شود که مقدار زیادی مایع خارج شود. گاهی لازم است که شیر را خیلی کم باز کنید. تا مایع قطره قطره از آن خارج شود.

خرید بورت آزمایشگاهی

در هنگام خرید بورت باید به بعضی از نکات توجه داشته باشید. همانند اینکه باید براساس نوع و حوزه کاری، نوع درستی را انتخاب نمایید. این وسیله حجم های مختلفی دارند و در دو رنگ سفید و قهوه ای هستند.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی. فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران  ، شیشه آزمایشگاه .

شیشه آلات صنعتی ، تولید کننده شیشه آلات صنعتی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، تولید عمده بشر آزمایشگاهی در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲ 

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرام: novin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، ظروف شیشه ای ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی .

صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، تولید ظروف شیشه ای در تهران .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، فلاسک ارلن مایر .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟