تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی

هدف از ارائه طرح توجیه ای تولید ظروف شیشه ای معرفی آن به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری است. که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

کمترانسانی وجود دارد که در طول زندگی خود با شیشه سروکار پیدا نکند. و از انواع و اقسام کالاهای شیشه ای در زندگی روز مره خود استفاده ننماید. مروری بر تاریخچه شیشه نشان می دهدکه شیشه سازی قدمتی چندهزارساله دارد. ودر ایران و مشرق زمین استادکاران بسیاری‌بوده اند. که در این زمینه هنر آفرینی کرده و بنیانگذار صنعت شیشه امروزی دنیا می باشند.

 

صنعت ظروف شیشه ای درحال حاضرشامل شاخه های مختلفی ازجمله شیشه رومیزی ، ظروف شیشه مقاوم در برابر حرارت (نسوز)، ظروف شیشه ای بسته بندی جهت صنایع غذائی و داروئی و کریستال بوده. و هرکدام از این شاخه ها رشد مستقلی را درجهت توسعه از نظر کمیت ، کیفیت و کاربرد دارا می باشند .

 

در ذوب بعضی مواد، مواد کریستال شونده تبدیل به مذابی گرانرو می شوند. وقتی چنین مذابی به سرعت سرد می شود. کریستال های یاد شده در یک توده بی نظم و بی شکل مستقر می گردند. براساس این تعریف می توان به این نتیجه رسید که هر ماده ای به شرط اینکه سریع از حالت مذاب سرد شود. و فرصت تبلور نیابد, قابل تبدیل شدن به شیشه است.

 

بنابرین برای اینکه مواد بتوانند در اثر سرد کردن به آسانی از حالت مذاب به صورت شیشه در آیند. باید به هنگام سرد شدن سرعت تبلور در آنها پایین و افزایش ویسکوزیته آنها سریع باشد.

 

سیلیس یکی از موادی است که ویزگی های فوق را در ماهیت خود دارد. لذا یکی از بهترین شیشه سازها به شمار می رود. عناصر دیگری مثل بور و فسفر نیز میتوانند به عنوان شیشه ساز, در ساخت شیشه به کار گرفته شوند. شیشه های بوروسیلیکاتی با داشتن ویژگی های مهمی مثل مقاومت در مقابل شوک حرارتی از جمله شیشه های رایج در صنعت شیشه سازی می باشند.

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران

موارد کاربرد شیشه متناسب با نوع آن متنوع و متفاوت می باشد. شیشه جام در ضخامت های معمولی و متداول بیشتر در ساختمان ها به کار می رود. و با ضخامت های بالا هم به عنوان درهای شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین در صنعت مبلمان کاربرد دارند. سایر اشکال شیشه نیز به صورت بطری و ظروف شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرند. شیشه مورد نیاز صنایع مختلف مانند خودروسازان نیز, براساس مشخصات مورد نیاز آن صنعت, در کارخانه جات شیشه سازی تولید می شوند.

 

محصولات تولیدی طرح مورد بررسی ظروف کریستال, بطری و جار است. براساس تعاریف, دهانه ی بطری تنگ و دهانه جار یا ظروف, گشاد است. بطری های نوشابه و شیشه های سس و مربا نمونه هایی از محصولات طرح می باشد.

 

تعریف شیشه

تعاریف مختلفی برای شیشه وجود دارد. که هنوز توافق کلی بر روی آنها حاصل نشده‌است:

تعریف کلی: شیشه یک جامد آمورف است.

تعریف انجمن آزمون و مواد آمریکا: شیشه ماده‌ای معدنی است. که از حالت مذاب طوری سرد شده ‌است. که بدون تبلور به حالت صلب درآمده‌است.

تعریف آکادمی ملی علوم آمریکا: شیشه ماده‌ای است که در پراش اشعه ایکس آمورف بوده. و از خود رفتار انتقال به حالت شیشه نشان بدهد.

انواع شیشه

  • شیشه معمولی
  • شیشه های بردار
  • شیشه های سربی
  • شیشه های کوارتزی
  • سیلیکاتهای سدیم
  • شیشه های فسفات دار
  • شیشه های اوپالین

 

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران

در این مطلب به معرفی فرایند تولید ظروف شیشه ای می پردازیم . امیدوارم این مطلب برای تدوین طرح توجیه ای تولید ظروف شیشه ای  مناسب باشد. و اطلاعات خوبی در خصوص فرآیند تولید این محصول به شما بدهد .

 

به طور کلی صرف نظر از نوع تکنولوژی ساخت ظروف شیشه ای، برای ساخت شیشه چهار مرحله مطرح می باشد

 

  1. مرحله ذوب

 

با ورود مواد اولیه به داخل کوره ، این مرحله شروع می شود. و تا لحظه ای که آخرین ذرات مواد ذوب شود، ادامه می یابد. وقتی که بار وارد کوره می شود، مراحل زیر بر روی آن انجام می گیرد:

 

– از دست دادن رطوبت، منظور رطوبت همراه مواد اولیه می باشد.

 

– انجام واکنش های شیمیائی بین اجزاء مواد اولیه و یا تجزیه آنها و آزاد شدن گازها.

 

– ایجاد فازهای مذاب ناشی از ذوب اجزاء با نقطه ذوب پایین یا محصولات حاصل از واکنش های اولیه.

 

– حل شدن باقی مانده ذرات جامد در مذابهای تشکیل شده و ایجاد یک مذاب همگن.

 

– فراریت اجزائی از مواد اولیه

 

– خارج شدن حباب های گاز ناشی از واکنش های مواد اولیه و یا هوای محبوس بین ذرات.

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران

  1. مرحله تصفیه

 

خروج گاز از داخل مذاب که به صورت حباب خیلی ریز و یا درشت می باشند، در این مرحله انجام می گیرد . صعود حبابذها به سطح با افزایش دما نسبت مستقیم دارد . مواد اولیه تصفیه کننده به کار برده شده ، عبارتند از: اکسید ارسنیک، آنتیموان، سولفیت سدیم و کلرور سدیم.

 

  1. مرحله هموژنه کردن

 

هموژنه شدن مذاب به طوری که ترکیب شیشه در تمام نقاط یکسان باشد . هموژنه نبودن شیشه باعث اشکالات و نامقاوم بودن در برابر تنش می شود.

 

  1. مرحله کاهش درجه حرارت

 

۱۲۰۰ درجه سانتی گراد می باشد که این درجه حرارت بالا ، معمولاً مذاب دارای درجه حرارت ۱۳۰۰ تصفیه را راحت تر می کند. البته چنین مذابی را نمی توان شکل داد . از این رو باید به تدریج درجه حرارت آن را پائین بیاوریم. تا بتوانیم عمل شکل گیری را انجام دهیم

تولید ظروف شیشه ای در تهران

معرفی روش های مختلف تولید

 

ظروف شیشه ای به سه روش قابل تولید می باشد. که عبارتند از:

 

۱- روش سنتی

 

۲- روش نیمه اتوماتیک

 

۳- روش کاملاً اتوماتیک

 

بررسی خط تولید به کار رفته در صنایع

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی

به طور کلی خطوط تولید به کار رفته در صنایع، به صورتهای زیر می باشد:

 

۱- خط تولید مستقیم:

 

در این خط تولید مواد خام از یک طرف وارد شده و از طرف دیگر محصولات خارج می شوند . در این روش دستگاه های مورد استفاده پشت سر هم و به طور مستقیم قرار گرفته اند. این روش بیشتر در کارهای مونتاژ و امثال آن بیشتر استفاده می شود.

 

۲- خط تولید U شکل:

 

در این خط تولید ، دستگاه ها طوری قرار می گیرند. که یک حالت U شکل بدهند. و بیشتر در مواردی به کار می برند که سرعت تولیدات بالا می باشد. در این خط تولید ، مواد اولیه و محصولات تقریباً از یک طرف کارگاه ها وارد و خارج می شوند. این خط تولید به خاطر اینکه در مساحت کار گاهها صرفه جویی می کند. و نظارت بر کیفیت و کنترل نیز بهتر انجام می گیرد، بیشتر مورد استفاده می باشد.

 

۳- خط تولید سیکلی (دایره ای):

 

در این خط تولید ، تقریباً مواد اولیه و محصولات از یک نقطه وارد و خارج می شود. در این مورد دستگاه های مورد استفاده به صورت دایره ای قرار گرفته و کنترل کننده در مرکز می باشد . بیشتر برای سیستم هایی استفاده می شود. که از دستگاه های اتوماتیک بیشتر استفاده شود . در تولید بالا و سیستم بسته بندی اتوماتیک، نیز از این مورد بیشتر استفاده می کنند.

تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران

۴- خط تولید زیگزاگ:

 

این خط تولید که بیشتر به صورت مارپیچی می باشد. در خط تولیدهایی که محدودیت جا دارد ، مورد استفاده قرار می گیرند. کنترل کیفیت در این مورد سخت تر از موارد دیگر می باشد. با توجه به مطالب فوق خط تولید در نظر گرفته شده. برای یک واحد تهیه ظروف شیشه ای به صورت خط تولید U می باشد. پروسه تولید در این سیستم در شکل زیر نشان داده شده است.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران .

صنعت شیشه‌سازی ، شیشه گری در تهران ، بررسی صنعت شیشه گری ، تولید ظروف شیشه ای آزمایشگاهی در تهران .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟