شیشه آلات آزمایشگاه | انواع دیگر شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاه

شیشه آلات آزمایشگاه ، انواع دیگر شیشه آلات آزمایشگاهی

شیشه آلات آزمایشگاه کورکس (corex) :

نوع بخصوصی از شیشه های بوروسیلیکات در شیشه آلات آزمایشگاه می باشند. که جنس آنها : slumina silicate glass می باشد ، در مقابل مواد شیمیایی ۶ برابر مقاوم تر از پیرکس می باشند.مقاومت شیمیایی آنها بیشتر از مقاومت حرارتی آنهاست . پیپت های کورکس در برابر فشار (psi) 2000 تا ۵۰۰۰ مقاومت دارند.

 

شیشه آلات آزمایشگاه کورکس از پیرکس مقاوم تر هستند. مقاوم به کدورت ایجاد شده در اثر مواد قلیایی و خراش می باشند .برای حرارت های بالای °C250 مناسب می باشند . برای ساختن لوله های سانتریفوژ و سیلندر (مزور) و غیره مناسب می باشند . شیشه های کورکس از پیرکس گران تر می باشند.

 

شیشه آلات آزمایشگاه ویکور (vycor) :

این شیشه آلات آزمایشگاهی بسیار مقاوم است و در مقابل حرارت ، مواد شیمیایی مثل اسیدها و قلیائی ها پایدار است . مقاومت حرارتی زیادی دارد، در درجه حرارت بالا نسبت به شیشه های بوروسیلیکات در مقابل مواد قلیائی مقاوم تر است. تنها اسیدی که آن را از بین می برد اسید فلوریدریک (HF) می باشد.

شوک حرارتی ناگهانی توسط این نوع شیشه (drastic heat shock) تحمل می شود . اگر از حرارت C°۹۰۰ یک مرتبه به C°۰ برسد،

کاملاً مقاوم است ، از این نوع شیشه الات آزمایشگاهی برای سوزاندن و خاکستر کردن مواد استفاده می کنند.

 

شیشه الات آزمایشگاه با مقدار سیلیکات بالا (high silica glass)

ترکیب بیش از ۹۶ درصد شیشه آلات آزمایشگاهی سیلیکات است. و از لحاظ عملکرد همانند کوارتز هستند. مقاومت حرارتی ، پایدداری شیمیایی و خواص الکتریکی خاصی دارد . در زمان ساخت این نوع شیشه آلات آزمایشگاهی تمام ترکیبات بوروسیلیکات آن به غیر از سیلیکات حذف می شود. این شیشه نسبت به تشعشع مقاومت دارد. و برای شیشه های با کیفیت نوری و مقاوم به حرارت بکار می روند. برای کارهای آزمایشگاهی با دقت زیاد و ساختن آئینه و عدسی مناسب هست.

 

شیشه آلات آزمایشگاه فاقد بور (Boron free glassware)

این شیشه الات آزمایشگاهی بدون بور هستند. و به مواد قلیایی مقاومت زیادی دارند. برای نگهداری مواد قلیائی به کار می روند. و مقاومت حرارتی و فیزیکی کمتری نسبت به بوروسیلیکات دارند. این شیشه حتما باید به دقت و به آرامی گرم و سرد شوند . این نوع شیشه نام دیگری به نام soft glass دارد.

 

شیشه آلات آزمایشگاه با میزان اکتینیک پایین (low actinic glassware)

این شیشه الات آزمایشگاهی دارای مواد رنگی بوده و رنگ آن قرمز مایل به قهوه ای است. این نوع شیشه برای نگهداری موادی که باید دور از تابش نور قرار داشته باشند به کار می رود.

به عنوان مثال برای نگهداری مواد حساس به نور مثل بیلیروبین ، کاروتن و ویتامین A به کار می روند ، به علت رنگی بودن این شیشه آلات آزمایشگاهی ، نور به مقدار کمی از آنها عبور می کند. این نوع شیشه آلات آزمایشگاهی طول موج های نور بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر را جذب می کند. و نور به محتویات آنها نمی رسد.

شیشه الات آزمایشگاه از جنس شیشه سودا Sodalime glass Flint glass

این نوع شیشه الات آزمایشگاهی مخلوط اکسیدهای سیلیکون ، کلسیم و سدیم در سود می باشند. این شیشه الات آزمایشگاهی ارزانتر از باقی شیشه الات آزمایشگاهی بوده. و شکل پذیری بالایی دارد. مقاومت کمی به حرارت بالا و تغییر ناگهانی حرارت دارد. مقاومت این نوع شیشه آلات آزمایشگاهی به مواد شیمایی بسیار کم است.

چون به آسانی ذوب شده و شکل پذیر است. برای ساختن بطری ها و ظروف شیشه ای و پیپت های یکبارمصرف به کار می رود . قبل استفاده از ظروف و پیپت های یکبار مصرف از این جنس ، باید آنها را با آب مقطر دو بار تقطیر آبکشی و خشک کرد. چون مواد قلیایی این شیشه آلات آزمایشگاهی وارد محلول شده و باعث خطای زیادی در تست های آزمایشگاهی می شوند. (مثلاً سدیم را بالا برده یا فلزات نادر را بالا می برند).

ناخالصی که اضافه می شوند به محلول ها در اثر استفاده از پیپت های sodalime و بوروسیلیکات سبب تداخل در راه هایی می شوند. که جذب نوری آنها در محدوده ماوراء بنفش (UV) قرار داشته و در روش های فلوروسنت تداخل می کنند.

شیشه آلات آزمایشگاهی sodalime برای نگهداری مواد قلیائی مناسب نبوده و ترکیباتی مثل سدیم را به سرم اضافه می کنند. شیشه آلات آزمایشگاهی sodalime نور ماوراء بنفش (UV) راجذب کرده و مانع عبور آن می شوند.

Costed glass : اکسیدهای فلزی نازک بر روی سطوح شیشه به وسیله حرارت قرار گرفته است.

این پوشش ها دائمی است. این شیشه ها هادی الکتریسیته است و برای محافظت بر علیه نور مادون قرمز

و به عنوان سپر محافظ الکترواستاتیک برای دفع بارهای الکتریکی به کار می رود.

شیشه الات آزمایشگاهی نوری (optical glass) :

از بورسیلیکات ، سرب و sodalime ساخته شده است. به علت خلوص نوری بالای این شیشه آلات آزمایشگاهی برای ساختن منشور ، لنز و آئینه های نوری به کارمی روند.

شیشه الات آزمایشگاهی سرامیکی (glass ceramics pyroceram) :

مقاومت حرارتی بالایی داشته و از نظر شیمیایی پایدار هستند. مقاوم به خراش و خوردگی بوده. و برای ساختن هات پلیت (hot plates) ، سطوح میزها و انتقال دهنده های حرارت مناسب هستند.

شیشه آلات آزمایشگاهی جاذب اشعه Radiation absorbing glass) :

از sodalime و سرب ساخته شده اند و برای جلوگیری از انتقال اشعه های با انرژی بالا (مثل اشعه Y و X ) به کار می روند. در موقع استفاده از وسایل شیشه ای و شیشه الات آزمایشگاهی باید به خصوصیات هر نوع

شیشه آلات آزمایشگاهی و عملکرد آنها توجه شود. براساس نیاز ، شیشه مناسب و دارای کیفیت به کار برده شود، در مورد لوازم شیشه ای ۲ فاکتور مهم باید در نظر گرفته شود : ۱) صحت حجمی کالیبراسیون ، ۲)نظافت و شستشوی آنها.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی. فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران .

شیشه آلات صنعتی ، تولید کننده شیشه آلات صنعتی ، شیشه آلات آزمایشگاه .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیل: arashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی .

صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، تولید ظروف شیشه ای در تهران .

تولید بطری شیشه ای کشت گیاهی

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟