شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی | تولید تجیزات آزمایشگاهی

شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

انواع شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

از آن جایی که ایمنی حرف نخست را در آزمایشگاه ها می زند. و در محیط آزمایشگاهی رعایت نکات ایمنی اهمیت ویژه ای دارد. نوین پیرکس خود را متعهد می داند که ایمنی آزمایشگاه ها را در قسمت لوازم شیشه ای مصرفی برطرف نماید.

 

این مهم میسر نمی شود مگر با تولید با کیفیت شیشه آلات آزمایشگاهی و ارسال آسان آن ها به سراسر آزمایشگاه های کشور عزیزمان ایران، نوین پیرکس همواره به حفظ کیفیت و مرغوبیت لوازم آزمایشگاهی تولید شده اهمیت ویژه ای می دهد.

 

علامت های بر روی ظروف شیشه ای آزمایشگاه به چه معناست؟

اگر از نزدیک ظروف آزمایشگاهی را دیده باشید، احتمالا انواعی از علامت ها را به چشم دیده اید، که احتمالا با مفهوم آنها آشنا نیستید:

 

TC: To Contain

ظروف شیشه ای آزمایشگاهی که روی آنها علامت TC درج شده است. نشان دهنده ی حجم محلول موجود در ظرف می باشد. نه حجم محلول خارج شده از ظرف. در واقع هنگام جابه جایی و ریختن یک محلول در محلول دیگر مقداری از محلول به ظرف می چسبد.

شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

TD: To Deliver

اگر در لوازم آزمایشگاهی با این نشانه مواجه شدید در واقع میزان حجم محلول یا مایع خارج شده از ظرف می باشد. نه حجم مایع یا محلول موجود در ظرف. مانند پیپت یا بورت آزمایشگاهی

 

مربع سفید بر روی ظروف آزمایشگاهی:

بر روی ظروف آزمایشگاهی معمولا یک مربع سفید قرار دارد. که محل نوشتن اطلاعات محلول است. با این کار دیگر لازم نیست روی ظرف لیبل بچسبانید که با حرارت یا شستشو از بین برود. رنگ سفید آن باعث می شود نوشته های شما به راحتی خوانده شوند.

 

۲۰ºC  :

این درجه حرارت نشان می دهد که ظرف مورد استفاده در۲۰ºC   درجه بندی شده است. گنجایش تمام ظروف شیشه ای با تغییر درجه حرارت اندکی تغییر می کند. از این رو حجمی که روی شیشه نوشته شده است تنها در ۲۰ºC  درست است.

 

مقدار تغییر گنجایش دراثر درجه حرارت، به اندازه ظرف و جنس شیشه بستگی دارد. برای نمونه یک بالن ژوژه ۱۰۰ سی سی از جنس سیلیس در اثر بالا رفتن درجه حرارت از ۲۰ درجه سانتیگراد به ۲۷ درجه سانتیگراد حجم آن تنها دو دهم سی سی افزیش می یابد. شیشه هایی از جنس بور سیلیکات ضریب انبساط حرارتی بسیار کمی دارند.

شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

آشنایی با انواع شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

در این مقاله نوین پیرکس قصد دارد تا شما را بیش از پیش با شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی آشنا سازد، چرا که طبیعتا برای داشتن فعالیت های علمی در آزمایشگاه ها نیاز به آشنایی با وسایل مربوطه و کاربرد آن ها است.

 

لوازم آزمایشگاهی بشر

به بشر به دلیل ظاهری که دارد لیوان آزمایشگاهی نیز گفته می شود. بشر در واقع یک ظرف مدرج به حالت استوانه است. که جهت سهولت بیشتر سرازیر کردن مایعات داخل آن به یک شکاف در لبه مجهز شده است.

 

شایان ذکر است که به دلیل کاربردهای متفاوت بشر در آزمایشگاه، این وسیله را در دو جنس پلاستیکی و شیشه ای تولید می کنند. و حجم های متفاوتی نیز دارد. شما می توانید در آزمایشگاه، جهت حرارت دادن به حجم مشخصی از محلول ها از بشر کمک بگیرید.

 

لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی ارلن

انتهای ارلن به شکل مخروط است، مدرج بوده و این وسیله نیز همانند بشر در حجم های مختلف تولید شده است. از ارلن نیز می توان جهت حرارت دادن کمک گرفت، همچنین ارلن نقش ویژه ای در آزمایش تیتراسیون ایفا می کند.

 

رایج ترین جنس به کار رفته در ساخت ارلن ها، پیرکس است.

شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

اما با توجه به شرایط انجام بعضی فعل و انفعالات شیمیایی و شرایط خاص برخی از آزمایش ها، ارلن هایی با جنس پلی پروپیلن نیز ساخته و روانه بازار شده اند.

 

ظروف آزمایشگاهی پتری دیش

پلیت، پتری دیش یا ظرف پتری جهت نگهداری محلول ها و نمونه های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرند. پتری دیش یک ظرف دایره ای شکل است. که عمق کمی را به خود می بیند. و این محصول در دو نوع شیشه ای و پلاستیکی ساخته شده است.

وسایل آزمایشگاهی پیست آزمایشگاهی

پیست یکی از پرکاربردترین وسایل آزمایشگاهی به شمار می آید. که ظاهری ساده دارد. بدنه این ظرف استوانه ای شکل کاملا پلاستیکی است. و بسیار منعطف است.

 

تا شما بتوانید به راحتی با دستان خود آن را فشار داده. و آب موجود در داخل پیست به لطف نازل خروجی آن به مقدار متناسب با فشاری که شما وارد کرده اید از پیست خارج شود. کاربرد رایج پیست، استریل کردن. و شست و شو دادن سایر اجسام و لوازم آزمایشگاهی است.

وسایل آزمایشگاهی استوانه مدرج

استوانه مدرج یک ظرف شیشه ای استوانه ای شکل است. که مجهز به پایه برای ایستادن است. این استوانه از پایین به بالا مدرج شده و کاربرد اصلی آن اندازه گیری حجم مشخصی از مایعات است. و عمل انتقال مایعات اندازه گیری شده را نیز می توان با آن انجام داد.

تجهیزات آزمایشگاهی بورت

اندازه گیری حجم مشخصی از مایعات به وسیله لوله مدرج استوانه ای، شیشه ای و بلندی به نام بورت امکان پذیر است. یکی از وسایل پرکاربرد در علم شیمی تجزیه بورت است. این وسیله آزمایشگاهی در انجام عمل تیتراسیون نقش کلیدی و مهمی دارد.

 

بورت در انتهای بدنه خود، یک شیر خروجی دارد. که از آن قسمت مایعات را از بدنه خارج می نماید. شما با چرخاندن این شیر می توانید کنترل خروج و یا توقف خروج مایع از بورت را به دست بگیرید.

شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

لوله آزمایشگاهی

این وسیله آزمایشگاهی با نام های دیگری نظیر لوله کشت یا لوله نمونه نیز شناخته می شود. جهت ترکیب کردن و نگهداری انواع محلول ها و مایعات در اختیار شما، از لوله آزمایش استفاده می شود.

 

همچنین اگر قصد حرارت دادن به مایعات را داشته باشید. باز هم لوله آزمایش به کمک شما خواهد آمد. چرا که این لوله از پیرکس ساخته شده است که مشکلی بابت مقاومت در مقابل گرمای مستقیم شعله ندارد. لوله آزمایش مانند حرف انگلیسی U دارای بدنه ای کشیده و انتهای گرد است.

قیف آزمایشگاهی

زمانی که نیاز باشد بدون هدر رفتن مایعات یا جامدات آزمایشگاهی، عمل انتقال آن ها از ظرفی به ظرف دیگر صورت گیرد. از قیف آزمایشگاهی کمک گرفته می شود. حتی در انجام برخی از آزمایش های شیمی، از قیف برای فیلترسازی نیز استفاده می شود.

شیشه ساعت

از شیشه آلات مهم و ضروری آزمایشگاه شیمی شیشه ساعت است. زمانی که در انجام آزمایش شما نیاز به توزین یا خشک کردن نمونه داشته باشید، از شیشه ساعت کمک خواهید گرفت.

بالن آزمایشگاهی

شایان ذکر است که به بالن آزمایشگاهی، ” فلاسک حجمی” یا “فلاسک اندازه گیری” نیز گفته می شود.

 

اگر از کاربرد بالن آزمایشگاهی بپرسید باید اذعان کنیم که :

 

در انجام آزمایش ها، جهت آماده سازی محلول های استاندارد و یا رقیق سازی محلول ها، از این وسیله آزمایشگاهی کمک گرفته می شود.

 

فاکتوری که در شکل ظاهری بالن های آزمایشگاهی در نگاه نخست جلب توجه می کند. انتهای ظرف است که به شکل بالن مانند، ته گرد است. و برای سهولت در قرار گیری بر روی میز آزمایشگاه، انتهای بالن به حالت صاف و مسطح، فرم داده شده است.

قطره چکان

قطره چکان یکی از ظروف آزمایشگاهی پرکاربرد است. که برای در دو نوع پلاستیکی ،‌ شیشه ای در بازار موجود است.

قطره چکان های آزمایشگاهی در اندازه و حجم های مختلف برای مصارف مختلف استفاده می شوند:‌

  • ظرف قطره چکان تیره رنگ
  • قطره چکان خروسی یا قطره چکان سر خروسی

خرید هات پلیت آزمایشگاهی

هات پلیت های آزمایشگاهی یا هیترهای آزمایشگاهی یکی از اجناس ضروری دیگر در آزمایشگاه ها هستند. که برای گرم کردن مواد شیمیایی استفاده می شود. درست مثل یک اجاق گاز کوچک!

هات پلیت مگنت آزمایشگاهی می تواند محلول ها و مواد آزمایشگاهی مورد نیاز شما را حرارت دهد. و هم زمان آن ها را هم نیز بزند. شایان ذکر است که سازندگان این ابزار آزمایشگاهی آن را در دو مدل هات پلیت مگنت دیجیتال و هات پلیت مگنت آنالوگ وارد بازار کردند.

شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

خرید ترازوی آزمایشگاهی

در آزمایش های شیمی ،‌میزان مواد شیمیایی به کار رفته در هر آزمایش باید به صورت دقیق اندازه گیری شود. در برخی مواد شیمیایی حتی به اندازه ی ناچیزی بیشتر شدن وزن آن،‌ نتیجه آزمایش را به کلی تغییر می دهد. پس اگر آزمایشگاه شیمی دارید حتما باید ترازوی آزمایشگاهی با دقت بالا داشته باشید.

الکل سنج

معمولا در بازار دلالان بی انصافی وجود دارند. که الکل ها را با خلوص تعیین شده نمی فروشند. اگر به دنبال خرید الکل سنج برای اطمینان از خلوص الکل هستید این محصول مناسب است.

 

خرید انواع شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی

شما می توانید جهت خرید انواع شیشه آلات و تجهیزات شیشه آلات آزمایشگاهی ، به وب سایت اینترنتی نوین پیرکس مراجعه فرمایید. نوین پیرکس رسالت دارد تا ضمن ارائه بالاترین کیفیت لوازم و وسایل آزمایشگاهی مورد نظر شما، مناسب ترین قیمت را در نظر گرفته، و لوازم آزمایشگاهی خریداری شده شما را با تحویل سریع و آسان در اختیارتان قرار دهد.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرام: novin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ،ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، لوازم شیشه ای آزمایشگاه.

شیشه آلات آزمایشگاهی Laboratory Glassware

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟