شیشه سودا لایم | شیشه سودا لایم چیست؟

شیشه سودا لایم

شیشه سودا لایم چیست؟

شیشه های آزمایشگاهی که به شیشه سودا لایم هم معروف هستند. دلیل معروفیت این شیشه ها به سودا لایم این است که در این شیشه ها ماده و ترکیبات کربنات کلسیوم یا همان سودا لایم می باشد.

در آزمایشگاه ها برای تولید ظروف از شیشه استفاده می کنند. و علت این استفاده می توان به مقاومت نسبتا خوب و درخشندگی و دارای قابلیت استریل بودن این ظروف آزمایشگاهی اشاره کرد.  شیشه های آزمایشگاهی بسته به نوع استفاده در انواع های مختلفی تولید و به مصرف می رسند. از مهم ترین های آن ها می توان به همان شیشه سودا لایم ، شیشه شکری ، شیشه آکریلیک و……. اشاره کرد.

فروش شیشه سودا لایم

شیشه سودا لایم نسبتاً ارزان ، از نظر شیمیایی پایدار ، کاملاً سخت و بسیار کار آمد است. از آنجا که می توان چندین بار دوباره ساخته و دوباره ذوب شود ، برای بازیافت شیشه ایده آل است. این ماده این ماده به عنوان سیلیسیوم در اکسید نیز شناخته می شود. در حالی که سیلیس خالص مقاومت بسیار خوبی در برابر شوک حرارتی دارد. قادر است از غوطه وری در آب در حالی که قرمز گرم است مقاومت کند. دمای ذوب آن درجه ۱۷۲۳  و گرانروی بالایی دارد.

 

بنابر ویژگی های بالا مواد دیگری برای ساده سازی سیلیس اضافه می شوند. یکی از این مواد “سودا” یا کربنات سدیم است. که دمای انتقال شیشه را کاهش می دهد. با این حال ، سودا باعث می شود شیشه محلول در آب باشد. که معمولاً نامطلوب است. برای ایجاد دوام شیمیایی بهتر ، “آهک” نیز اضافه می شود.

شیشه سودا لایم

فرآیند تولید شیشه سودا لایم شامل ذوب شدن مواد اولیه است. که عبارتند از سیلیس ، سودا ، آهک (به شکل   (Ca (OH)2) ، دولومیت  (CaMg(CO3)2که اکسید منیزیم را تأمین می کند) ، و اکسید آلومینیوم ؛ همراه با مقادیر کمی از مواد ریز کننده (به عنوان مثال ، سولفات سدیم (Na2SO4)، کلرید سدیم (NaCl) و غیره در کوره شیشه ای در دمای تا ۱۶۷۵ درجه سانتی گراد فقط با کیفیت مواد ساختار کوره و با ترکیب شیشه محدود می شود.

شیشه سودا لایم چیست؟

دما فقط با کیفیت مواد ساختار کوره و با ترکیب شیشه محدود می شود. معمولاً به جای مواد شیمیایی خالص از مواد معدنی نسبتاً ارزان قیمت مانند ترونا ، شن و ماسه و فلدسپات استفاده می شود. بطری های سبز و قهوه ای از مواد اولیه حاوی اکسید آهن بدست می آیند. مخلوط مواد اولیه دسته ای نامیده می شود.

 

موارد استفاده

شیشه سودا لایم از نظر فنی به شیشه ای که برای پنجره ها استفاده می شود. شیشه تخت و شیشه برای ظروف ، شیشه ظرفی تقسیم می شود. این دو دسته ، در روش تولید (فرایند شناور برای پنجره ها ، دمیدن و فشار دادن برای ظروف) و در ترکیب شیمیایی متفاوت هستند.

 

شیشه تخت دارای مقدار بیشتری اکسید منیزیم و اکسید سدیم نسبت به شیشه ظرف و مقدار سیلیس ، اکسید کلسیم و اکسید آلومینیوم پایین تر است. از محتوای کم یون های محلول در آب (سدیم و منیزیم) در شیشه ظرف ، دوام شیمیایی آن در برابر آب کمی بالاتر است ،

 

که مخصوصاً برای نگهداری نوشیدنی ها و غذا مورد نیاز است.

 

شیشه سودا لایم با کاهش دما تحت افزایش مداوم ویسکوزیته قرار می گیرد. و اجازه می دهد تا با دقت مداوم افزایش یابد. شیشه هنگامی که دارای گرانروی ۱۰۴ پویایی باشد. به راحتی در اشیا قابل شکل گیری است. و معمولاً در دمای حدود ۹۰۰ درجه سانتی گراد به آن می رسد.

 

وقتی ویسکوزیته کمتر از ۱۰۸ قرار داشته باشد. نزدیک ۷۰۰ درجه سانتیگراد ، شیشه نرم شده و تغییر شکل می یابد. اگرچه ظاهراً سخت شده است. با این وجود می توان شیشه سودا-آهک را باز زد تا تنش های داخلی را با حدود ۱۵ دقیقه در دمای ۱۰۱۴ گرم ، نزدیک به ۵۰۰ درجه سانتیگراد از بین ببرد. رابطه بین گرانروی و دما عمدتا لگاریتمی است.

فروش شیشه آزمایشگاهی

شیشه مصارف بسیار زیادی دارد، به طوری که در هر مکانی استفاده ی متفاوتی از آن را می بینیم. توصیف ما از شیشه، مجموعه ای از مواد جامد سخت، بی شکل، غیر آلی و یکنواخت می باشد. با این وجود سیلیکات، بورات و فسفات مواد اصلی تشکیل شیشه محسوب می شوند.

 

برای برش شیشه در ابعاد و اندازه های دلخواه می توانید از نرم افزار محاسبه ابعاد شیشه استفاده کنید. برای مشاهده کاربردهای این نرم افزار اینجا کلیک کنید.

شیشه در حالت کلی انعطاف پذیر نیست. اما زمانی که با مخلوطی از مواد جامد خشک گرم می شود. به حالت نیمه جامد در می آید. در نهایت برای جلوگیری از تشکیل ساختار بلوری، آن را سریع خنک می کنند. بعد از خنک شدن، تمامی اتم ها در یک جا ثابت و قفل می شوند. به طور کلی شیشه به عنوان ماده ای جداگانه محسوب می شود، زیرا دارای خواص هر دو گروه مایع و جامد می باشد.

 

شیشه های آزمایشگاهی

شیشه های مورد استفاده در آزمایشگاه ها بر مبنای ترکیبات شیمیایی متفاوتی که دارند. به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. اما با این حال ویژگی های مشابه نیز در میان آن ها به چشم می آید. همه افراد معتقدند که شیشه خاصیت شکنندگی بالایی دارد، اما باید بدانید که شیشه از نظر مکانیکی یک ماده بسیار قوی می باشد.

 

روش هایی وجود دارند که می توان به کمک آنها بیشتر عیوب را رفع نمود. شیشه ماده ای سخت و مقاوم در برابر خراش، ساییدگی، اسید های صنعتی و غذایی است. البته این مقاومت آن ها در برابر سایر مواد شیمیایی تفاوت دارد. این ماده الاستیک است و بر اثر فشاری که به آن وارد می شود، خم می شود.

 

ضریب شکست شیشه بسته به نوع آن متفاوت است. شیشه آزمایشگاهی در برابر تغییر ناگهانی دما نیز مقاومت لازم را دارد. و تا دمای مشخصی می تواند سرما و گرما را تحمل کند. این ماده خاص جاذب و نگهدارنده عالی برای گرما است و شیشه گرما را بهتر از فلز جذب می کند.

 

شیشه آزمایشگاهی دارای ویژگی های نوری مانند انعکاس، انتقال، شکستن و جذب نور می باشد. جا دارد گفته شود که این ماده مقاوم، ذخیره کننده خوبی برای جریان الکتریکی نیز محسوب می گردد.

 

سودالایم گلس

 

سودالایم گلس چیست؟

از نام های دیگر شیشه های آزمایشگاهی سودالایم می توان به شیشه سودا-آهک-سیلیس اشاره نمود. این شیشه ها به عنوان رایج ترین و ارزان ترین شیشه های آزمایشگاهی شناخته می شوند. ۷۰ درصد سیلیس، سودا، آهک و غیره جزء ترکیبات این شیشه به محسوب می شوند.

 

وجود آهک باعث تثبیت شدن سیلیس می گردد. اما جوش شیرین دمای ذوب سیلیس را کاهش می دهد. حدود ۹۰ درصد از شیشه آزمایشگاهی سودالایم گلس از آهک سودا تشکیل شده است. و از نظر شیمیایی در پایدارترین حالت خود قرار دارد.

 

معمولا برای افزایش مقاومت این نوع شیشه آزمایشگاهی از روش های شیمیایی استفاده می شود. در نهایت کاربرد اصلی شیشه سودالایم گلس در ساخت شیشه پنجره و در برخی کشور ها برای ظروف شیشه ای آشپزخانه همچون ظروف پیرکس است.

برای اطلاع بیشتر از نوع و قیمت شیشه شما می توانید با نوین پیرکس تماس بگیرید. و مشاوره کامل در ارتباط با این نوع شیشه در اختیار شما قرار دهیم.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیل: arashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، لوازم شیشه ای آزمایشگاه.

شیشه آلات آزمایشگاهی Laboratory Glassware

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟