شیشه گری علمی در تهران | تولید ظروف شیشه ای

شیشه گری علمی در تهران

شیشه گری علمی در تهران ،  رشته ای است که در زمینه طراحی و ساخت لوازم آزمایشگاهی و تزیینی کار می کند. و کسب و کاری کوچک و موفق است.

چگونه کارگاه شیشه گری راه اندازی کنیم؟

  • جهت راه اندازی کارگاه شیشه گری علمی به سرمایه اولیه زیادی نیاز نیست.
  • برای آموزش شیشه گری  می توان سرمشق ها را از استاد کار ماهر دریافت و در منزل  تمرین نمود.
  • شیشه گری علمی در دانشگاه های ایران نیز تدریس می شود.
  • با یادگیری شیشه گری  ماهیانه درآمد خوبی خواهید داشت. و درآمد های بالاتر منوط به افزایش مهارت شما در شیشه گری  و کاهش هزینه های مربوط به مواد اولیه خواهد بود.
  • شما می توانید محصولات تولیدی خود را می توانید به کشورهای دیگر نیز صادر نمایید.

 

ایده کارگاه شیشه گری علمی در تهران

  • به یاد داشته باشید برای ایجاد اشتغال همه نیاز به سرمایه گذاری کلان نیست بلکه با یادگیری یک مهارت و پشتکار می توان یک شغل کوچک و پر درآمد برای خود ایجاد کرد.

 

شیشه گری هنر شکل دادن به شیشه است. از آنجا که شیشه دارای شکل هندسی نیست، با روش‌های مختلف می‌توان آن را به شکل دلخواه در آورد. که به این فن، شیشه‌گری می‌گویند. شیشه‌گری به دو روش صنعتی و دستی انجام می‌شوددر این فن، ابتدا ماده شیشه را حرارت می‌دهد. تا نرم و نیمه مایع شود.سپس به وسیله دست ها یا ابزار مخصوص یا دمیدن در آن اشکال زیبایی را با آن پدید می‌آورد.
کارگاه شیشه گری علمی نوین پیرکس تولید کننده انواع محصولات شیشه ای است. که غالب آن ها به مصارف داخلی می رسد اما برخی هایش هم به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.
کار شیشه گر با کوره است،کوره هایی که برای ذوب کردن ضایعات شیشه ای حرارتش به ۱۴۰۰ درجه هم می رسد.
شیشه گری جز صنایع دستی و هنری ماست که متاسفانه آن طور که باید حمایت نمی شود.

 

فعالیت های کارگاه های شیشه گری علمی در تهران

از جمله فعالیت‌های این کارگاه ها، می‌توان به تولید شیشه های فوتی، تولید شیشه دست‌ساز، تراش روی شیشه، مینا روی شیشه، نقاشی رو و پشت شیشه و شیشه‌ گری سنتی اشاره کرد.

 

توضیحات تکمیلی شیشه گری علمی در تهران

شیشه گری دستی یکی از قدیمی ترین صنایعی است که بشر به آن اشتغال یافته است . قدمت این صنعت به ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد می رسد. و احتمالا سازنده اولین اشیا شیشه ای مصریان بوده اند . شیشه گری در ایران نیز سابقه ای بسیار طولانی دارد. و از این صنعت در مراحل اولیه برای ساختن اشیا و لوازم ساده استفاده می کردند .

یک گردن بند شیشه ای متعلق به ۲۲۵۰ سال پیش از میلاد که دارای دانه های آبی رنگ است. و در ناحیه شمال غرب ایران کشف شده ، قدمت این صنعت را در ایران تایید می کند . در حال حاضر کارگاه های شیشه گری متعددی در شهرهای مختلف کشور دایر است. که تهران یکی از آن شهرهاست. شرکت نوین پیرکس در زمینه تولید شیشه هایی که به آن شیشه « فوتی » نیز گفته می شود ؛ مشغولند .

 

کارگاه های شیشه گری معمولا ساختمانی همشکل دارند. و دارای سقف های بلند و پنجره های بزرگ متقابل هستند . نحوه ساختمان این کارگاه ها طوری است که باعث خروج هوای گرم ناشی از کار کردن کوره ها می شود. و هوای داخل کارگاه را متعادل و قابل تحمل نگاه می دارد . در هر کارگاه شیشه گری به طور معمول دو یا چند کوره اصلی وجود دارد . علت استفاده از چند کوره امکان استفاده از چند نوع شیشه مورد نیاز را با رنگ های مختلف مقدور می سازد.

شیشه گری علمی در تهران

در این کارگاهها اول مواد اولیه شیشه از جمله سیلیس – براکس – کربنات – آهک – شوره و … را با هم مخلوط کرده. این مخلوط را به صورت پودر داخل کوره شیشه ریخته. و در دمای حدودا ۱۴۰۰ درجه سانتی گراد ذوب می کنیم. بعد به صورت مواد مذاب شیشه به شکل مایع درمی آید و آماده کار می باشد.

محصولات این مجموعه به صورت سنتی و دستی توسط استادکاران شیشه ساخته می شود. وسایل مورد نیاز برای ساخت کالا: لوله های توخالی از جنس استیل که در شیشه گری به لوله دم معروفند – انبر فلزی – قاشق های چوبی در اندازه های مختلف و ظرف های مخصوص برای آب. برای ساخت یک عدد گلدان تزیینی استاد کار بوسیله لوله دم مقداری مواد مذاب از دریچه کوره برداشته و در آن می دمد. تا به شکل حباب که در شیشه گری قو گفته می شود در می آید. و بعد از آن قو را مجددا داخل کوره برده و بار مذاب روی آن اضافه می کند و مجددا می دمد و بعد استادکار به وسیله انبر و ابزارهای دیگر به آن شکل می دهد. و بعد به گرمخانه انتقال می دهد .

تولید ظروف شیشه ای

پس از سرد شدن آماده بسته بندی می باشد . تولیدات شیشه در این کارگاه در داخل کشور به بیشتر شهرها عرضه می کند. شیشه گری فوتی از جمله اصیل ترین هنرهای سنتی است. که به سبب نیازمندی به شرایط و ابزار خاص کارگاهی، به رغم قدمت سی ساله رشته صنایع دستی در دانشگاه های ایران و برخلاف سایر هنرهای سنتی از جمله سفال، نگارگری ، فرش و… تاکنون نتوانسته بود وارد فضاهای آموزش دانشگاهی شود.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، قیمت شیشه آلات آزمایشگاهی ،ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، لوازم شیشه ای آزمایشگاه.

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، دیسکاتور بدون شیر ، دیسکاتور ، دکانتور .دکانتور شر شیشه ای ، دکاتور تفلونی . دراپینگ فانل ، دین استارک شردار.  دین استارک ساده، قیف دکانتور مخروطی با شیر تفلون ، قیف ساده شیشه ای دم بلند . باریل شیشه ای با خلاء رداژدار، باریل شیشه ای با خلاء رداژدار.شیر شیشه ای دو راه ، شیر تفلون سه راه موازی ، شیر تفلون روتافلو ، مبرد ساده ، مبرد مارپیچ ، لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی در تهران ، ظروف آزمایشگاه ، شیشه گری علمی در تهران .

مبرد حبابدار ، مبرد رادول ، قیف ایمهوف، ایمپینجر آزمایشگاهی ، هیدرومتر آزمایشگاهی ، فروش لوله شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، لوازم آزمایشگاه ، تجهیزات آزمایشگاهی .فروش لوله های آزمایشگاهی . فروش بالن ژوژه در تهران ، بشر شیشه ای  .فروش بورت آزمایشگاهی در تهران ، فروش تجهیزات شیشه ای آزمایشگاهی ،مرکز تخصصی فروش شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، قیمت شوف بالن آزمایشگاهی ،( Laboratory Glassware ) ، فروش تانک کروماتوگرافی TLC ،ظروف ازمایشگاهی ، مرکز فروش شیشه آزمایشگاهی ، فروش شیشه مایعی آزمایشگاهی در تهران .

سپاسگزار از اینکه همراه ما بودید. لطفا نظرات خود را از این مقاله در زیر وارد کنید.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟