کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی فرآیند مقایسه قرائت روی یک قطعه از تجهیزات یا سیستم، با قطعه دیگری از تجهیزات است. که کالیبره شده و به مجموعه ای از پارامترهای شناخته شده ارجاع داده شده است. تجهیزات مورد استفاده به عنوان مرجع باید مستقیماً قابل ردیابی با تجهیزاتی باشد که طبق ISO/IEC 17025 کالیبره شده اند.

ISO/IEC 17025 استاندارد بین المللی برای اعتبارسنجی آزمایشگاه های تست و کالیبراسیون است. این شامل الزامات سیستم مدیریت کیفیت به همراه الزامات فنی است. در انگلستان، گواهینامه ISO/IEC 17025 توسط UKAS ارائه می شود. بنابراین، اغلب کالیبراسیون انجام شده توسط یک آزمایشگاه معتبر ISO/IEC 17025 به عنوان “کالیبراسیون UKAS” نامیده می شود.

اهمیت کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

همه شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که نتایج ارائه شده توسط تجهیزات اندازه گیری که در آزمایشگاه داریم درست است.  کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی تنها راه برای کنترل همه متغیرهای فرآیندهای ما، تضمین کیفیت محصولات ما و ارائه تمام امنیت مورد نیاز بازار فعلی است.

نکته کلیدی به دست آوردن داده های قابل اعتماد است که به ما امکان می دهد. تجزیه و تحلیل و در نتیجه تصمیمات مهم را اتخاذ کنیم.

 

عملکرد تجهیزات آزمایشگاهی را حفظ کنید

هر ابزار آزمایشگاهی قطعاً عملکرد خاص خود را دارد. بنابراین، برای اینکه بتوان این عملکرد را حفظ کرد، یک روش کالیبراسیون ضروری است. با کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، شما به ‌عنوان صاحب ابزار می‌توانید متوجه شوید. که آیا ابزار همچنان همان طور که ادعا می‌کند کار می‌کند یا با مشکلاتی مواجه است که نیاز به تعویض دارد.

فقط تصور کنید که آیا ابزاری که کیفیت عملکرد خود را کاهش داده است هنوز استفاده می شود. نتایج آزمایش یا اندازه گیری با ابزار آزمایشگاهی مطمئناً بی اعتبار خواهد بود. علاوه بر این، کاهش نامشخص در کیفیت عملکرد نیز این پتانسیل را دارد. که دستگاه آسیب دیده و غیرقابل استفاده شود.

دقت اندازه گیری نتایج را حفظ کنید

برای ابزارهای آزمایشگاهی که به عنوان ابزار اندازه گیری استفاده می شوند، هرگز نباید از روش کالیبراسیون صرف نظر کرد. با انجام کالیبراسیون، نتایج اندازه گیری ابزار می تواند دقیق و البته مطابق با استانداردهای مرجع تایید شده باقی بماند. نتایج ابزارهای اندازه گیری را می توان معتبر و قابل تشخیص دانست.

نتایج اندازه گیری نادرست قطعا به بسیاری از طرف ها آسیب می رساند. از دیدگاه مصرف کننده، نتایج آزمایش نمی تواند شرایط واقعی را توصیف کند. بنابراین خطر ایجاد سوء تعبیر وجود دارد. در همین حال، از دیدگاه مالک، ابزار می تواند ضرر کند. زیرا نتایج اندازه گیری غیرمجاز بر شهرت شرکت تأثیر می گذارد.

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

تشخیص اختلالات با کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی

در فرآیند کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی، دقت تجهیزات بررسی خواهد شد. اگر تفاوتی در مقدار بین ابزار کالیبره شده. و استاندارد مرجع تأیید شده وجود داشته باشد. باید فوراً علت را جستجو کرد. به این ترتیب، تداخل یا خطا در تجهیزات آزمایشگاهی می تواند زودتر قبل از اینکه آسیب جدی تری رخ دهد، شناسایی شود.

به همین دلیل لازم است کالیبراسیون به طور منظم انجام شود. مخصوصاً برای تجهیزات آزمایشگاهی که حجم کار سنگینی دارند. تجهیزات آزمایشگاهی با بار کاری سنگین بیشتر در معرض عناصر خارجی هستند. که پتانسیل تداخل با عملکرد آنها را دارند. برای برنامه ریزی یک کالیبراسیون برای ابزار، می توانید توصیه های سازنده را دنبال کنید. با شرایط و شرایط موجود در محل خود تنظیم کنید. تا برنامه کالیبراسیون دقیق تر باشد.

به حداقل رساندن خطر حوادث کار

کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی جدا از اینکه روشی برای بررسی سطح دقت است. یک روش ایمنی کار نیز می باشد. روش کالیبراسیون باعث می شود که ابزار مطابق با مشخصات آن کار کند. اگر وقفه یا مشکلی در دستگاه وجود داشته باشد. کالیبراسیون شامل یک روش تعمیر ابزار نیز می شود.

ابزارهای مشکل ساز اما همچنان مورد استفاده قرار می گیرند. ایمنی کارگران را به طور جدی به خطر می اندازند. خطراتی مانند ابزارهای ساطع کننده گرما، پاشش مواد شیمیایی خطرناک و حتی انفجار در صورت عدم رسیدگی فوری به آسیب می تواند رخ دهد. کالیبراسیون با شناسایی علائم آسیب و به دنبال آن یک روش اصلاحی از این اتفاق جلوگیری می کند.

نحوه انجام کالیبراسیون دما

در استفاده عمومی، کالیبراسیون اغلب شامل فرآیند تنظیم خروجی یا نشانه روی یک ابزار اندازه گیری برای مطابقت با مقدار استاندارد اعمال شده، در یک دقت مشخص در نظر گرفته می شود. اما این در واقع دو فرآیند است: کالیبراسیون و تنظیم. بنابراین مهم است که بدانید دقیقاً به چه خدماتی نیاز دارید. همچنین مهم است که بدانیم چه چیزی کالیبره می شود. و چگونه کالیبراسیون انجام می شود.

به عنوان مثال، دماسنج دیجیتالی را در نظر بگیرید که از یک کاوشگر دمای خارجی استفاده می کند. برخی از ارائه دهندگان خدمات کالیبراسیون کالیبراسیون را با استفاده از یک مقدار دمای شبیه سازی شده انجام می دهند. که فقط روی دماسنج اعمال می شود (یعنی بدون پروب دما). در اینجا، یک ابزار تست به دماسنج دیجیتال متصل می شود. و ولتاژی معادل یک دمای خاص به دماسنج دیجیتال اعمال می شود. نتیجه ثبت می شود و سپس دماسنج کالیبره شده در نظر گرفته می شود.

بسیاری از کاربران نیاز دارند و انتظار دارند که کالیبراسیون دقیق تری انجام شود که منعکس کننده استفاده در دنیای واقعی باشد. در اینجا، روش ارجح این است که هم دماسنج دیجیتال و هم کاوشگر دما را با هم آزمایش کنیم (به عبارت دیگر «آزمایش سیستم») و استفاده از یک منبع حرارت واقعی. سپس مقدار نمایش داده شده توسط سیستم مورد آزمایش با استاندارد (سیستم با دقت شناخته شده یا تعیین شده از پاراگراف اول) مقایسه می شود.

 

چرا کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی بسیار مهم است؟

کالیبراسیون دقت و کیفیت اندازه گیری های ثبت شده با استفاده از یک قطعه از تجهیزات را تعریف می کند. با گذشت زمان، هنگام استفاده از فناوری‌های خاص یا اندازه‌گیری پارامترهای خاص مانند دما و رطوبت، نتایج و دقت تمایل به “رانش” وجود دارد. برای اطمینان از نتایج اندازه گیری شده، نیاز مداوم به حفظ کالیبراسیون تجهیزات در طول عمر آن برای اندازه گیری های قابل اعتماد، دقیق و قابل تکرار وجود دارد.

هدف کالیبراسیون به حداقل رساندن هرگونه عدم قطعیت اندازه گیری با اطمینان از دقت تجهیزات تست است. کالیبراسیون خطاها یا عدم قطعیت ها را در فرآیندهای اندازه گیری تا حد قابل قبولی کمی سازی و کنترل می کند.

نحوه انجام کالیبراسیون ساخت

در کاربردهای فرآیند تولید، هر تجهیزات مورد استفاده باید در چندین نقطه در محدوده کاری خود کالیبره شود. تا از اطلاعات قابل اعتماد برای هشدارها و سیستم‌های حیاتی اطمینان حاصل شود. عدم کالیبراسیون یا کالیبراسیون نامناسب علت آسیب، مرگ و حتی بلایای زیست محیطی بزرگ بوده است.

هر چند وقت یکبار کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی را انجام دهیم؟

هزینه کالیبراسیون را به عنوان یک سرمایه گذاری و نتایج بالقوه یک قرائت نادرست را به عنوان هزینه عدم انجام سرمایه گذاری در نظر بگیرید.

برای اکثر صنایع، استاندارد کالیبراسیون سالانه است. همان طور که نتایج آزمایش های کالیبراسیون را به دست می آورید، در موقعیتی خواهید بود که به طور بالقوه فرکانس کالیبراسیون ها را تنظیم کنید. و یا در صورت نیاز به ابزارهای اندازه گیری قوی تر ارتقا دهید. اکثر آزمایشگاه‌های کالیبراسیون یک گواهی کالیبراسیون چاپی را برای مشتری ارائه می‌کنند. تا آن را به عنوان گواهی استانداردهای کیفیت حفظ کند.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی. فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران  ، شیشه آزمایشگاه .

شیشه آلات صنعتی ، تولید کننده شیشه آلات صنعتی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، تولید عمده بشر آزمایشگاهی در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲ 

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، ظروف شیشه ای ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی .

خرید آنلاین شیشه آلات آزمایشگاهی

صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، تولید ظروف شیشه ای در تهران ، خرید اینترنتی تجهیزات آزمایشگاهی .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، فلاسک ارلن مایر .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه ، خرید اینترنتی تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاه .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟