کوت شیشه ای (سل شیشه ای) در تهران

کوت شیشه ای

کوت شیشه ای (سل شیشه ای) چینی :

سل یا کوت آزمایشگاهی وسیله ای است چهار گوش و مکعب مستطیل که محلول یا استاندارد مخصوص را در آن ریخته. و در اسپکتروفتومتر و یا فوتومتر قرار داده تا نور مرئی یا نامرئی (UV) را بر آن می تابند. و پس از گذشت نو از داخل این محلول که درون سل یا کوت آزمایشگاهی قرار دارد. دستگاه فتومتر یا اسپکتروفتومتر شروع به خوانش می کند.

سل یا کوت های آزمایشگاهی در انواع پلاستیکی یا شیشه ای و یا کوارتز می باشد .

بهترین و معروف ترین برند تولید کننده سل های آزمایشگاهی کمپانی هلنا آلمان می باشد . ولی امروزه کمپانی های چینی در انواع و ابعاد مختلف این کوت ها را تولید می نمایند

از بهترین برند های موجود در بازار ایران می توان به کمپانی های پرکین المر – جنوی – ترمو فیشر – هلنا –  و انواع چینی اشاره نمود.

در طیف مرئی بین ۳۵۰ تا ۷۰۰ نانومتر ترجیح بر این است که از کووت های پلاستیکی یا شیشه ای استفاده شود. کووت های شیشه ای نور ماورا بنفش را به خود جذب می نمایند. در نتیجه از این نوع کووت در طول موج های زیر ۳۵۰ نانومتر نمی شود استفاده کرد. اما به واسطه قیمت مناسب این کووت ها مناسب ترین گزینه برای کار با نور مرئی هستند.

 

مکانیسم و عملکرد کوت شیشه ای :

کووت ها دو نوع مختلف دارند که گرد یا مربع می باشند. ترجیح بر این است که از نوع مربعی به جای گرد استفاده شود. چون در سطوح استوانه ای هنگاه عبور نور، بخاطر اثر انعکاس یا انحراف، مقداری از نور از بین می رود. ولی چون سل اسپکتروفتومتر های مربعی شکل سطوحی پهن دارند. میزان از بین رفتن نور خیلی کم است. مسیر نور نیز در کووت های مربعی ثابت می باشد. و معمولا یک سانتی متر می باشد. ولی مسیر نور در سل اسپکتروفتومتر های گرد تغییر می کند. چون حتماً این کووت ها گرد نبوده. و ممکن است بیضی شکل باشد. این کووت های گرد باید یک دست و به طور مناسب در دستگاه قرار گیرند.

 

طرز استفاده کوت شیشه ای :

از کووت هایی که به صورت یک دست ساخته شده اند به روش زیر می توان استفاده کرد:

باید غلظت ماده رنگی درون محلول را طوری انتخاب نمایید. که بتوانید طول موج آن را با تقریب ۵۰%T بخوانید.

طول موج اختصاصی دستگاه را تنظیم و بلانک رفرانس را بر روی ۱۰۰%T تنظیم کنید.

یکی از سل اسپکتروفتومتر ها را با محلول پر کرده و %T را بخوانید.

سپس محلول را در سل اسپکتروفتومتر خشک دیگری بریزید و %T آن را بخوانید.

سل اسپکتروفتومتر ها را بچرخانید تا در بهترین حالت برای خواندن %T قرار گیرند. تا بتوانید نتیجه را با سل اسپکتروفتومتر اولیه مقایسه نمایید.

توصیه می شود که بالای سطح سل اسپکتروفتومتر ها را علامت گذاری کنید. تا به صورت درست در سل اسپکتروفتومتر قرار گیرند. این علامت گذاری ها می تواند در خواندن اطلاعات در آینده به شما کمک کنند.

اختلاف بین کووت ها باید حداکثر تا ۰٫۵%T باشد. اگر از این حد تجاوز شده باشد. باید لوله های نامناسب را دور ریخت.

مراقبت و نگهداری از کوت شیشه ای :

تمیز کردن کووت ها پس از استفاده الزامی است. و به هیچ وجه نباید در محلول های دترجنت آنها را گذاشت. باید این کووت ها را با دترجنت های ضعیف شست و بعد از آن آنها را با آب معمولی و آب دیونیزه آبکشی نمود. و بر روی جا لوله ای پلاستکی به صورت وارونه قرار داد. تا خشک گردند.

 

سلول های نمونه در اسپکتروفتومتری یا کووت ها، Cuvettes

اکثر نمونه های مورد تجزیه با  طیف سنجی فرابنفش- مریی یا UV-Vis محلول هایی هستند. که برای اندازه گیری درون یک سلول ویژه یا کووت قرار داده می شوند. کووت ها  از جنس پلاستیک شفاف، شیشه  یا کوارتز، به شکل مکعب مستطیل کوچک ساخته می شوند. رایج ترین کووت ها طوری طراحی و تولید می شوند. که پرتو نور فاصله ۱ سانتی متر از محلول درون آنها را طی می کند. اما طول این مسیر می تواند از ۱ یا ۲ میلی متر تا ۱۰ سانتی متر متغیر باشد. کووت حاوی محلول نمونه مورد تجزیه است. که معمولاً بسیار رقیق است. به طور معمول از کووت های مسیر طولانی برای اندازه گیری محلول های بسیار رقیق استفاده می شود. مطابق قانون بیر- لامبرت، هرچه طول مسیر نمونه بیشتر باشد، حساسیت روش اندازه گیری آنالیت بیشتر می شود.

حلالی که نمونه در آن حل شده است، به گونه ای انتخاب می شود که مقدار قابل توجه ای از نور را در محدوده طول موج مورد نظر جذب نکند. بیشتر کووت ها به گونه ای طراحی شده اند که درون یک نگهدارنده مربع ۱ سانتی متری در دستگاه قرار می گیرند.

در طیف سنجهای فرابنفش- مریی– زیرقرمز نزدیک یا UV-Vis-NIR با کارآیی بالا، اندازه گیری انواع نمونه های غیرمحلول دیگر معمول است. با لوازم جانبی انعکاسی مناسب، نمونه های جامد، شفاف و مات را می توان اندازه گیری کرد. با استفاده از لوازم جانبی انعکاسی ویژه می توان نمونه هایی مانند آینه ها و پوشش های نوری را اندازه گیری کرد.

کووت های پلاستیکی و شیشه ای برای محدوه مریی طیف نور و کووت های کوارتزی برای محدوه فرابنفش استفاده می شوند. گستره طول موج اندازه گیری برای کووت های مختلف در جدول زیر داده شده است. کووت های شیشه ای معمولاً با ثبت حرف G روی آنها و کووت های ساخته شده از کوارتز با ثبت حرف S و یا Q روی آنها مشخص می شوند.

کوت شیشه ای (سل شیشه ای)

فروش کووت آزمایشگاهی

فروشگاه نوین پیرکس عرضه کننده انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی، کووت شیشه ای و پلاستیکی را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می رساند. کووت های شیشه ای و پلاستیکی به شکل مکعب مستطیل است. که در دستگاه اسپکتروفوتومتر قرار می گیرد. نور مرئی و فرابنفش از کووت حاوی محلول عبور کرده و میزان جذب یا عبور نور از محلول اندازه گیری می شود.

ویژگی های کووت آزمایشگاهی

  • قابلیت عبور نور
  • شفافیت بالا
  • شیشه از جنس کوارتز

موارد مصرف کووت شیشه ای و پلاستیکی

  • دستگاه اسپکتروفوتومتر

خرید کووت شیشه ای و پلاستیکی

خرید انواع کووت آزمایشگاهی شیشه ای و پلاستیکی از فروشگاه نوین پیرکس به تعداد دلخواه و با کیفیت بالا به صورت آنلاین انجام می پذیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به راهنمای خرید مراجعه فرمایید. در صورت بروز مشکل و یا مشاوره، کارشناسان این مجموعه همه روزه پاسخگوی شما عزیزان هستند.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ، تولید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش تجهیزات آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی تهران  ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی تهران ، لوله های آزمایشگاهی ، فروش بورت اتوماتیک ، فروش بشر مدرج در تهران .

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرام: novin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

مرکز طراحی و تولید ارلن مایر آزمایشگاهی درتهران در فروشگاه نوین پیرکس

شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی

تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد ، بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران .

صنعت شیشه‌سازی ، شیشه گری در تهران ، بررسی صنعت شیشه گری ، تولید ظروف شیشه ای در تهران .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی ، ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی .

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  بورت اتوماتیک رنگی ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران.

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟