تفاوت سوکسله و کلونجر | کاربردها + خرید

تفاوت سوکسله و کلونجر

روش های مختلفی برای عصاره گیری از گیاهان استفاده می‌شود. بسته به موقعیت یا نمونه موجود، محققان ممکن است علاقه داشته باشند از روش معینی برای انجام این کار بهره ببرند. در این مطلب به سراغ دو مورد از این روش ها رفته ایم. یعنی روش سوکسله و روش کلونجر و تلاش کرده ایم تفاوت سوکسله و کلونجر و اینکه هر کدام برای چه موقعیت یا نمونه ای مناسب هستند، برایتان شفاف سازی کنیم. برای خرید دستگاه های سوکسله و کلونجر با ما همراه باشید.

کلونجر چیست؟

فرآیندی که به نام کلونجر در میان فعالان آزمایشگاهی شناخته می‌شود، یک متد کلاسیک است. در این فرآیند از یک نمونه حل شده در آب استفاده می‌کنند و اغلب آن را به عنوان یکی از روش های تقطیر آبی می‌شناسند. کاربرد اصلی آن برای بدست آوردن اسانس روغنی و عصاره از انواع گیاهان مختلف است. چون به کمک این متد به راحتی می‌توان محتویات چرب نمونه گیاهی را استخراج کرد.

در این روش نمونه هیدراته گرم می‌شود تا اجزای ناپایدار آن تبخیر شوند. در اثر این فرآیند دو لایه تشکیل می‌گردد: لایه آبی و لایه روغنی. از آنجایی که این دو لایه با هم ترکیب نمی‌شوند، هرچه فرآیند بیشتر ادامه پیدا کند اسانس خالص تری بدست می‌آید. گرچه حداکثر زمان خاصی هم برای این روش در نظر گرفته شده است.
روش کلونجر در مقایسه با دیگر روش های موجود برای عصاره گیری، به دلیل عدم نیاز به حلال های ارگانیک گزینه به صرفه ای از نظر اقتصادی به حساب می‌آید. این روش معمولاً عصاره های بسیار خالصی هم بدست می‌آورد. به طور کلی فرآیند تقطیر آبی شامل سه فرآیند فیزیوشیمیایی است که به ترتیب هیدرو دیفیوژن، هیدرولیز و تجزیه حرارتی نام دارند.

روش کار با دستگاه کلونجر :

برای عصاره گیری به روش کلونجر لازم است نمونه را خشک و آن را به خوبی خرد و آسیاب کنید. سپس پودر آسیاب شده را در بالن ریخته و به میزان دو سوم از حجم بالن را با آب مقطر پر نمایید. حتما توجه داشته باشید که برای این کار از آب مقطر استفاده نمایید. چرا که املاح نداشته و بر اثر حرارت تغییری در اسانس بدست آمده ایجاد نخواهد کرد.
اکنون باید کلونجر را به بالن متصل کرده و آن را با گیره و پایه در جای خود محکم نمایید. بهتر است برای جلوگیری از به هدر رفتن حرارت، کندانسور یا مبدر را با یک فویل عایق بندی نمایید. سپس ورودی آب را به لوله پایینی مبرد و خروجی آب را به لوله بالایی متصل نمایید. لوله ای کوتاه نیز بعد از مبرد قرار دارد که به جهت جلوگیری از افزایش فشار تعبیه شده است.
برای شروع اسانس گیری منبع حرارت را روشن کنید. از آنجایی که اسانس، چگالی کمتری از آب دارد بر روی آب قرار می‌گیرد و بنابراین به راحتی قابل جداسازی خواهد بود. به طور میانگین مدت زمان اسانس گیری ۴ ساعت می‌باشد و بیشترین میزان اسانس را می‌توانید در اولین ساعت جمع آوری نمایید.

دستگاه کلونجر

         دستگاه کلونجر

استخراج با سوکسله :

در این روش نمونه ها در کاغذ صافی بسته بندی می‌شوند و سپس داخل کاپ های مخصوصی گذاشته می‌شوند. این کاپ ها که تا حدود ۸۰ میلی لیتر گنجایش دارند، با حلال مورد نظر پر می‌شوند که در اکثر مواقع از اتانول یا آب مقطر برای این منظور استفاده می‌شود.
سپس کاپ روی هات پلیت قرار داده شده و فرآیند آغاز می‌شود. ادامه کار از بسیاری جهات کاملاً مشابه روش کلونجر است. همچنان با اصل یکسانی روبرو هستیم که شامل تقطیر حلال استفاده شده در آزمایش به کمک یک کندانسور و خالص سازی مواد موجود در نمونه می‌شود.

ست سوکسله

                        ست سوکسله

تفاوت سوکسله و کلونجر :

تفاوت سوکسله و کلونجر را می‌توان از دو نظر بررسی کرد: تفاوت ها در نحوه انجام فرآیند و تفاوت ها در نتایج بدست آمده. در این بین از توضیحاتی که مطرح کردیم، شکی نیست که تفاوت های نیمه اول میان آنها بسیار اندک است. هر دو سیستم از حرارت و نمونه پودر شده بهره می‌برند. هر دو هم مجموعه ادوات خاص خود را نیاز دارند. با این حال، دو نکته در روش انجام خود را نشان می‌دهد:

  1. روش سوکسله نمونه های خود را در کاغذ صافی بسته بندی می‌کند. در حالی که نمونه های روش کلونجر مستقیماً در آب حل می‌شوند. همچنین، حلال در کلونجر باید آب مقطر باشد. در حالی که رقیب آن می‌تواند هم اتانول، هم آب و هم دیگر مایعات الکلی را به کار بگیرد
  2. از نظر نتیجه، اغلب روش کلونجر عصاره خالص تری را با هزینه کمتر ارائه می‌دهد. اما محصول بدست آمده از آن را نمی‌توان به خوبی برای محاسبات و نتیجه گیری های آزمایشگاهی به کار برد. روش جداسازی فرآیند سوکسله معمولاً برای حجم بالای نمونه ها سریعتر عمل می کند. خروجی آن نیز تحلیل آسان تری دارد. لذا این روش در میان بسیاری از محققان و فعالان آزمایشگاهی طرفداران فراوانی پیدا کرده است. ادوات لازم برای آن نیز در ایران تحت نام برندهای گوناگون عرضه می‌شوند.

خرید و قیمت دستگاه عصاره گیر سوکسله و کلونجر :

بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی مانند دستگاه سوکسله و کلونجر با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

 

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

قیمت بشر ، گیلاس مدرج ، خرید بشر آزمایشگاهی ، فروش عمده ارلن ، شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی ، خرید لوازم شیشه آلات آزمایشگاهی ، پیپت حبابدار  ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی .

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی ، خرید بشر آزمایشگاهی در تهران ، پیکنومتر ، تولید کندانسور شیشه ای . سری کامل تقطیر . دستگاه اسانس گیری. دستگاه کلونجر اسانس گیری. کندانسور تقطیر شیشه ای .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ،  لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی، فروش مبرد  .

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، جار بی هوازی ، تولید ظروف شیشه ای در تهران خرید باریل شیشه ای آزمایشگاهی . سری کامل تقطیر.

تولید بطری شیشه ای کشت گیاهی ، فروش ارلن رداژ دار ، شیشه آلات و ظروف آزمایشگاهی .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. تفاوت سوکسله و کلونجر. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، قیمت ارلن مایر ، خرید ارلن مایر آزمایشگاهی ، فروش ارلن ، فروش ظرف توزین ، فروش ست فیلتراسیون ، خرید ست فیلتراسیون ، قیمت ست فیلتراسیون. کلونجر اسانس گیری.

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ،پیکنومتر ، ساخت شیشه آزمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  فروش عمده ارلن ، سایت فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ،

بورت اتوماتیک رنگی ،گیلاس مدرج ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه ، فروش کریستالیزور ، فروش مبرد ، تفاوت سوکسله و کلونجر، تولید عمده لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید کندانسور شیشه ای ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی و صنعتی طبق نقشه ، قیمت بشر ، خرید بشر آزمایشگاهی ، ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ، لوله شیشه ای درب دار ، بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، پیپت حبابدار ، خرید باریل شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟