تفاوت پیپت حبابدار و ساده | نحوه استفاده

تفاوت پیپت حبابدار و ساده

در آزمایشگاه‌های شیمی، اندازه گیری حجم محلول‌ها بسیار مهم است. برای این منظور، از وسایلی مانند پیپت ساده و پیپت حبابدار استفاده می‌شود. در این مقاله، به بررسی تفاوت پیپت حبابدار و ساده و کاربرد آنها در آزمایشگاه‌های شیمی پرداخته می‌شود. شما میتوانید این پیپت ها و یا لوازم دیگر آزمایشگاهی خود را در شرکت نوین پیرکس تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

 

پیپت حبابدار

پیپت حبابدار یک وسیله بسیار مهم و پرکاربرد در آزمایشگاه‌های شیمی است که برای اندازه گیری حجم محلول‌های شیمیایی با دقت بالا به کار می‌رود. این وسیله از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: بدنه پیپت و نشانگر حجم. بدنه پیپت معمولاً از شیشه سفید و شفافی تهیه می‌شود و دارای شکل طویل و باریک است. نشانگر حجم نیز در بالای پیپت قرار دارد و به صورت یک حفره کوچک طراحی شده است.

پیپت حبابدار دارای دقت بسیار بالایی است و به عنوان یک وسیله اندازه گیری حجم محلول‌های با دقت بالا به کار می‌رود. در عین حال، برای اندازه گیری حجم محلول‌های با دقت کمتر و در حجم بیشتر می‌توان از پیپت ساده استفاده کرد. در هر صورت، استفاده از پیپت حبابدار و پیپت ساده در آزمایشگاه‌های شیمی بسیار مهم و ضروری است.

کاربرد:

برای اندازه‌گیری حجم دقیق یک محلول در تیتراسیون ها برای منتقل کردن مایع‌ها از پی پت ژوژه می‌توان استفاده کرد، به این دلیل که دقت بسیار بالایی دارد و به خاطر کالیبره شدن به انتقال مایعات کمک می‌کند. ۱۰، ۲۵  و ۵۰ میلی‌لیتر حجم‌های مختلف این نوع پیپت را تشکیل می‌دهند. در آزمایشگاه‌های شیمی برای تجزیه و آماده کردن انواع محلول می‌توان از این نوع پیپت استفاده کرد.

لوله شیشه ای این نوع پیپت به صورت ۲ سر باز است و یک سر این لوله با روزنه‌ای بسیار کوچک مشاهده می‌شود و همین امر باعث می‌شود تا محلول شیمیایی با مقادیر کم را بتوان برداشت.

پیپت ساده

یپت ساده یک وسیله اندازه گیری حجم در آزمایشگاه‌های شیمی است که برای اندازه گیری حجم محلول‌های با دقت کمتر و در حجم بیشتر به کار می‌رود. این وسیله از دو قسمت اصلی تشکیل شده است: بدنه پیپت و نشانگر حجم.

بدنه پیپت معمولاً از شیشه سفید و شفافی تهیه می‌شود و دارای شکل طویل و باریک است. نشانگر حجم نیز در بالای پیپت قرار دارد و به صورت یک حفره کوچک طراحی شده است.  چنانچه به شستشوی اصولی پیپت نپردازید، احتمال شکستگی نوک پیپت هم وجود دارد. به هیچ عنوان پیپت را نباید در حالتی عمودی نگه داشت.

 

پیپت ساده

                   پیپت ساده

 

نحوه استفاده از پیپت

روش استفاده از پیپت بسیار ساده است. ابتدا باید پیپت را با آب شستشو داد و خشک کرد. سپس محلول مورد نظر را با استفاده از پایپت به داخل پیپت تزریق کرده و سطح آن را با نشانگر حجم تنظیم کنید. سپس با دقت به تغییر حجم آب در داخل پیپت توجه کنید و حجم محلول را با دقت بالا اندازه گیری کنید.

 

تفاوت پیپت حبابدار و ساده :

– شکل:

پیپت حبابدار دارای شکل طویل و باریک است در حالی که پیپت ساده دارای شکل کوتاه و پهن است.

– نشانگر حجم:

در پیپت حبابدار نشانگر حجم در بالای آن به صورت یک حفره کوچک قرار دارد، در حالی که در پیپت ساده هیچ نشانگر حجمی وجود ندارد.

– روش استفاده:

در پیپت حبابدار محلول به داخل وسیله تزریق می‌شود و با توجه به تغییر حجم آب در داخل آن، حجم محلول قابل اندازه گیری است. در پیپت ساده، محلول به صورت مستقیم به داخل وسیله ریخته می‌شود و حجم آن با توجه به اندازه پیپت قابل تخمین است.

– دقت:

پیپت حبابدار دارای دقت بالاتری نسبت به پیپت ساده است.

به طور کلی، پیپت حبابدار برای اندازه گیری حجم محلول‌های با دقت بالا و در حجم کمتری، پیپت ساده برای اندازه گیری حجم محلول‌های با دقت کمتر و در حجم بیشتر استفاده می‌شود. در هر صورت، استفاده از پیپت ساده و پیپت حبابدار در آزمایشگاه‌های شیمی بسیار مهم و ضروری است. به عنوان یک شیمیدان، باید با استفاده صحیح از هر دو نوع پیپت، به دقت حجم محلول‌های خود را اندازه گیری کنید. امیدوارم با خواندن این مقاله ، تفاوت پیپت حبابدار و ساده را بهتر درک کنید.

 

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرام: novin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

دستگاه استخراج سوکسله ، دکانتور گلابی شکل ، شیشه بوروسیلیکاتی ، قیمت بشر ، گیلاس مدرج ، خرید بشر آزمایشگاهی . فروش عمده ارلن ، شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی . خرید لوازم شیشه آلات آزمایشگاهی ، پیپت حبابدار  ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش بالن ژوژه، تولید بالن بوخنر در تهران ، خرید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی ، فروش قیف شیشه ای ، ارلن درپیچدار ، شیشه پودری سفید ، دکانتور استوانه ای .

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش دستگاه سوکسله در تهران ، تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران . بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی ، فروش لوله شیشه ای آزمایشگاهی . خرید بشر آزمایشگاهی در تهران ، پیکنومتر ، تولید کندانسور شیشه ای . خرید تجهیزات آزمایشگاهی ، فروش شیشه کوارتز در تهران، تولید بالن بوخنر ، کریستالیزور ته گرد ، دسیکاتور شیردار ، فروش پرل شیشه ای .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، فروش کندانسور آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس، فروش شیشه پودری و مایعی در تهران ، تیوپ آزمایشگاهی شیشه ای ، قیمت لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش پیپت مدرج ، لوله درپیچ دار ، لام ساده ، فروش پرل شیشه ای .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، مخزن بورت ، لام روده ،  پیپت سدیمان ، دسیکاتور شیردار ، شیشه مایعی سفید .هی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ،  لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران . خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی، فروش مبرد ، بشر پیرکس ، بشر شیشه ای ، فروش بشر آزمایشگاهی ، خرید عمده شیشه آلات آزمایشگاه در تهران ، بالن ته گرد ، فروش قیف شیشه ای ، آداپتور زانویی خلاء ، استوانه مدرج دربدار ، فروش لامل ، قطره چکان شیشه ای .
دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟