ساخت لوله شیشه ای

ساخت لوله شیشه ای

ساخت لوله شیشه ای

ساخت لوله شیشه ای یک تاریخ طولانی دارد. شواهد زیادی نشان می‌دهند اولین تولیدات شیشه‌ای ‌دو هزار و پانصد سال قبل از میلاد درست شده است. تولید شیشه چه از نگاه هنری و چه از جنبه صنعتی دارای مشترکاتی می‌باشد. تولیدات شیشه‌ای   ‌هم به شکل تجاری و هم در خانه به عنوان ظرف و بقیه ابزار و وسایل تزئینی استفاده می‌گردد.

در صورتی که مواد به کار رفته برای تولید شیشه امکان دارد با هم فرق داشته باشد. اما روش کلی تولید شیشه در همه آن‌ها ‌برابر می‌باشد. و این فرایند در مراحل پایین به طور کامل توضیح داده شده است. در این مقاله با روند ساخت لوله شیشه ­ای آشنا می شویم.

ساخت لوله شیشه ای مرحله اول

ماده اول برای ساخت لوله شیشه ای سیلیس می‌باشد. که از آن به اسم کوارتز نیز یاد می‌شود. هر مقدار ناخالصی سیلیس به مقدار کمتر باشد، شیشه صاف‌تر ‌وشفاف درست می‌شود. به طور مثال اندازه آهنی که در سلیس وجود دارد. سبب می‌شود که رنگ محصولات شیشه‌ای ‌به طرف سبز تمایل پیدا کند.

زمانی که با سلیس کار می‌شود. باید خیلی مراقب بود که به وسیله تنفس انسان سلیس وارد ریه و گول نشود. چه که این به شدت برای بدن خطرک آفرین است. و آینده انسان را دچار خطر می‌کند. البته رعایت کردن موارد ایمنی از به وجود آمد هر نوع مشکل و خطری جلوگیری می‌کند. استفاده نمودن از ماسک گزینه خیلی خوبی برای جلوگیری از رفتن سلیس به داخل ریه می‌باشد.

سیلیس یک ماده خیلی ارزان به شمار می‌رود. و تهیه کردن آن هزینه فراوانی در بر ندارد. اگر امکان آماده کردن سیلیس خالص وجود نداشت. و سیلیس ناخالصی آهن داشته باشد. می‌توان با اضافه کردن مقداری اکسید منگنز، از رنگ دهی آن جلوگیری کرد. یا اگر تمایل دارید شیشه سبز درست نمایید ، آهنی که در آن وجود دارد را نگه دارید.

برای این که از قیمت انواع شیشه ها، لوله شیشه ای، پیپ حبابدار اطلاع حاصل کنید با تماس بگیرید.

ساخت لوله شیشه ای

ساخت لوله شیشه ای مرحله دوم

سدیم کربنات و اکسید کلسیم را داخل سیلیس بیفزایید. سدیم کربنات سبب کم شدن دمای کافی برای ساخت لوله شیشه ای می‌گردد. سدیم کربنات در اندازه‌های  ‌صنعتی با استفاده کردن از سنگ آهک، آمونیاک و نمک ساخته می‌شود. یک نکته مهم دیگر که درباره سدیم کربنات اهمیت زیادی دارد. این است که این ماده آب را از داخل شیشه رد می‌کند. پس اکسید کلسیم یا آهک هم به قاطی کردن آن با سیلیس اضافه می‌گردد. اکسید منیزیم یا آلومینیوم هم می‌تواند افزوده شود تا شیشه درست شده دارای دوام بیشتری باشد. به شکل کلی این مواد از بیست و شش تا سی درصد ترکیب بیشتر نمی‌‌شود.

ساخت لوله شیشه ای مرحله سوم

مواد شیمیایی دیگر را هم با توجه به مقصد می‌توان به این مواد افزود. به عنوان مثال یکی از این مواردی که اضافه می‌شوند.  برای ساخت شیشه‌های  ‌تزئینی، سرب می‌باشد. که سبب درست شدن شیشه کریستال و نرمی می‌گردد.

اکسید سرب نقطه ذوب شدن را کمتر می‌کند. لنزهای عینک امکان دارد به خاطر مزیت‌های  ‌انکساری آن اکسید لانتان لازمی باشد. در صورتی که آهن به شیشه کمک خواهد کرد. تا گرمی را جذب نماید. و رنگ را به طرف سبزی ببرد. برای دانستن قیمت بورت اتوماتیک، قیمت استوانه مدرج شیشه ای، قیمت بشر و قیمت ارلن مایر با همکاران ما در ارتباط باشید.

ساخت لوله شیشه ای مرحله چهارم

با اضافه کردن اکسید فلزات به این اولیه، شیشه را با رنگ‌های  ‌مختفی می توان ساخت و تولید نمود. چنانچه که بیان شد، اضافه نمودن اکسید آهن سبب سبز رنگ شدن شیشه می‌گردد. اضافه کردن اکسید مس با درصدهای گوناگون سبب ساخت شیشه زرد، قهوه ای، فیروزه ای، سیاه و سفید می‌گردد.

به عنوان مثال، اضافه کردن اکسید مس همراه غلظت دو-سه٪، رنگ فیروزه‌ای ‌درست می‌نمایند. همین طور اضافه کردن نیکل، در غلظت‌های  ‌متفاوت، سبب درست شدن رنگ‌های  ‌آبی، بنفش یا سیاه می‌گردد. طلا، در غلظت‌های  ‌خیلی پایین (تقریبا ۰٫۰۰۱٪)، یک شیشه‌ای  ‌با رنگ روبی درست می‌کند. حتی در غلظت‌های  ‌خیلی کمتر، قرمز ملایم‌تری ‌ساخته خواهد شد.

سلنیوم یکی از مواد خیلی مهمی است که باید به این ترکیب اضافه شود و برای درست کردن شیشه با رنگ صورتی و قرمز به کار گرفته می‌شود. ترکیبات نقره به عنوان یک ماده خیلی مهم برای ساخت رنگ شیشه زرد می‌باشند. این مواد می‌توانند طیف وسیع رنگی از نارنجی نزدیک به قرمز گرفته تا زرد را درست کنند.

اضافه نمودن گوگرد، همراه با نمک‌های  ‌کربن شیشه با رنگ زرد را از رنگ زرد تا نزدیک به سیاه به وجود می‌آورد. به کمک کلسیم یک رنگ عمیق زرد می‌توان درست نمود. اضافه نمودن تیتانیوم یک شیشه زردِ قهوه‌ای ‌درست می‌نماید. اورانیوم (۰٫یک٪ تا دو٪) می‌تواند برای درست کردن شیشه‌ای  ‌با رنگ فلورسنت زرد یا سبز اضافه گردد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مربوط به ساخت رنگ‌های  ‌گوناگون شیشه و خرید لوله شیشه ای، خرید بورت اتوماتیک و خرید بالن ژوژه می‌توانید به کارشناسان ما مراجعه نمایید.

نحوه ساخت لوله شیشه ای مرحله پنجم

در مرحله بعدی برای ساخت لوله شیشه ای باید ترکیب حاصل شده را داخل یک ظرف که در مقابل حرارت قوی باشد، بگذارید. ظرف باید مقاومت کافی در مقابل حرارت خیلی بالای کوره را دارا باشد.

بسته به موادی که شما اضافه کرده اید ، ترکیب حاصل شده می‌تواند در دما تقریبا هزار و پانصد و دو هزار و پانصد درجه سانتیگراد ذوب گردد. ظرف شما هم باید به سادگی با قلاب فلزی کنترل گردد.

ساخت لوله شیشه ای مرحله ششم

ترکیب به دست آمده را داخل کوره ذوب نمایید. در حوزه ساخت لوله شیشه ای ، با استفاده کردن از کوره‌های  ‌گازی کار ذوب کردن انجام می‌گیرد. در صورتی که می‌توان با بهره بردن از کوره‌ های  ‌الکتریکی هم این عمل را انجام داد.

دمای ذوب سیلیس که در آن چیزی افزوده نشود. دو هزار و سیصد درجه سانتیگراد است. افزودن سدیم کربنات سبب کم شدن دمای مورد نیاز برای درست کردن شیشه تا هزار و پانصد درجه سلسیوس می‌گردد.

ساخت لوله شیشه ای مرحله هفتم

درست کردن یکنواختی، همگن ساختن و برداشتن حباب‌ها ‌از شیشه ذوب شده. می‌توان با اضافه کردن بعضی از مواد شیمیایی نظیر سولفات سدیم، کلرید سدیم و یا اکسید آنتیموان، حبابی که داخل مذاب وجود دارد را به تعادل رساند.

سدیم کربنات و اکسید کلسیم را داخل سیلیس بیفزایید. سدیم کربنات سبب کم شدن دمای کافی برای ساخت لوله شیشه ای می‌گردد. سدیم کربنات در اندازه‌های  ‌صنعتی با استفاده کردن از سنگ آهک، آمونیاک و نمک ساخته می‌شود. یک نکته مهم دیگر که درباره سدیم کربنات اهمیت زیادی دارد. این است که این ماده آب را از داخل شیشه رد می‌کند، پس اکسید کلسیم یا آهک هم به قاطی کردن آن با سیلیس اضافه می‌گردد. اکسید منیزیم یا آلومینیوم هم می‌تواند افزوده شود. تا شیشه درست شده دارای دوام بیشتری باشد. به شکل کلی این مواد از بیست و شش تا سی درصد ترکیب بیشتر نمی‌‌شود.

سخن پایانی

شیشه ماده جامد صاف و براق است که می‌توان از شیشه برای آماده کردن انواع محصولات در حوزه‌هایی  ‌مثل معماری و طراحی بهره برد. شیشه یک ماده خیلی پرکاربرد است. و زندگی امروزی بدون شیشه غیرقابل تصور می‌گردد.

اگر شیشه را از نظر علمی تعریف کنیم، شیشه را به عنوان یک ماده جامد آمورف غیر کریستالی می‌شناسند. که ویژگی اصلی آن شفافیت است. و برای کارها و فعالیت‌های  ‌عملی، تکنولوژیکی و و کارهای تزئیناتی از آن استفاده می‌کنند.

شیشه صاف و در عین حال نفوذ ناپذیر می‌باشد. و به عنوان یک مانع پایدار در مقابل هر چیز از آب و هوا تا باکتری‌ها ‌در نظر می‌گیرند. شیشه همین طور یک ماده غیر سمی می‌باشد. و در ارتباط با غذا و نوشیدنی بدون خطر می‌باشد.

شیشه یک ماده کاملا بدون تاثیر است. و ساخت لوله شیشه ای برای کارهای علمی، جراحی خیلی مناسب می‌باشد. برای اطلاع بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شما بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید انواع شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید.

و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرام: novin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

قیمت بشر ، گیلاس مدرج ، خرید بشر آزمایشگاهی ، فروش عمده ارلن ، شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی ، خرید لوازم شیشه آلات آزمایشگاهی ، پیپت حبابدار  ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی .

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش دستگاه سوکسله در تهران ، تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی ، فروش لوله شیشه ای آزمایشگاهی ، خرید بشر آزمایشگاهی در تهران ، پیکنومتر ، تولید کندانسور شیشه ای .

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، فروش کندانسور آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ،  لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی، فروش مبرد  .

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، فروش انواع پیپت آزمایشگاهی ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، جار بی هوازی ، تولید ظروف شیشه ای در تهران خرید باریل شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش عمده ارلن مایر آزمایشگاهی .

تولید بطری شیشه ای کشت گیاهی ، فروش ارلن رداژ دار ، شیشه آلات و ظروف آزمایشگاهی .

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، قیمت ارلن مایر ، خرید ارلن مایر آزمایشگاهی ، فروش ارلن ، فروش ظرف توزین ، فروش ست فیلتراسیون ، خرید ست فیلتراسیون ، قیمت ست فیلتراسیون.

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ،پیکنومتر ، ساخت شیشه آزمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران ، همزن شیشه ای .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  فروش عمده ارلن ، سایت فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ،

بورت اتوماتیک رنگی ،گیلاس مدرج ، ساخت لوله شیشه ای ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دستگاه سوکسله ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه ، فروش کریستالیزور ، فروش مبرد ، تولید عمده لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید کندانسور شیشه ای ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی و صنعتی طبق نقشه ، قیمت بشر ، خرید بشر آزمایشگاهی ، ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ، لوله شیشه ای درب دار ، بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، پیپت حبابدار ، خرید باریل شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران ، فروش انواع پیپت آزمایشگاهی ، فروش عمده ارلن مایر آزمایشگاهی .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟