قیف ایمهوف شیشه ای چیست؟ | خرید قیف ایمهوف

قیف ایمهوف شیشه ای

قیف ایمهوف شیشه ای چیست ؟

قیف ایمهوف شیشه ای در واقع محفظه ای مناسب برای دریافت و پردازش فاضلاب می باشد. ممکن است برای روشن سازی فاضلاب به وسیله  ی تصفیه و رسوب گذاری ساده همراه با هضم بی هوازی از لجن ساده استخراج شده مورد استفاده قرار بگیرد.

این محفظه دارای یک بخش بالایی می باشد که رسوب گذاری یا به عبارتی دیگر ته نشینی در آن اتفاق می افتد. این مواد ترکیب یافته به سمت پایین شیب به جهت ورود به محفظه ی پایینی به حرکت در می آیند جایی که در آن لجن ها  جمع آوری و هضم می شوند. این ظروف دارای دو نوع شیردار و بدون شیر هستند حجم جامدات پس از یک دوره زمانی مشخص در پایین مخروطی یک لیتری با استفاده از درجه بندی اندازه گیری می شود. این دو محفظه به طور متفاوتی از هم جدا هستند، به طوری که فاضلاب تنها در میان محفظه تشکیل رسوب بالایی جریان دارد و هیچ گونه جریانی از آن در محفظه هضم پایینی دیده نمی شود.

برای تست جامدات رسوب دهنده در آب ، فاضلاب و آب سطحی از یک قیف ایمهوف با یا بدون شیر آب ( برای کنترل جریان مایع یا گاز استفاده می شود ) استفاده می شود. حجم جامدات بعد از یک مدت زمان مشخص در انتهای یک قیف یک لیتری با استفاده از علایم مدرج، اندازه گیری می شود.

ویژگی قیف ایمهوف شیشه ای :

  • از جنس شیشه های بوروسیلیکاتی

موارد استفاده قیف ایمهوف شیشه ای :

  • جهت تصفیه فاضلاب

برای خرید قیف ایمهوف شیشه ای کلیک کنید.

انواع قیف های آزمایشگاهی :

انواع قیف آزمایشگاهی بسیار زیاد است که هرکدام برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار میگیرند. این قیف ها هر کدام برای کاربرد های مختلفی استفاده میشوند. در ادامه به معرفی هرکدام از آنها و بررسی کاربردهایشان خواهیم پرداخت.

قیف معمولی (قیف ساده)

این وسیله بیشتر برای انتقال پودرهای جامد و مایعات به ظروف مختلف استفاده می شود. از این وسیله برای ریختن مایعات در ظروفی با دهانه ی باریک نیز استفاده می شود. با توجه به اینکه قیف ها دارای جنس های متفاوتی می باشند براساس نوع ماده ی در تماس با آن جنس مورد نظر انتخاب می گردد. به عنوان مثال از قیف شیشه ای برای انتقال گازوئیل استفاده می گردد. در موارد دیگری نیز ممکن است از قیف های با جنس پلاستیکی استفاده شود. این قیف های از دوبخش مخطروطی شکل در قسمت بالا و گردنی باریک آن در قسمت پایین تشکیل شده اند که بسته به طول بخش گردنی، کاربرد این قیف ها متفاوت است. از این قیف ها همچنین برای فیلتر کردن مایعات و جداسازی بخش های جامد از مایع نیز استفاده میشود.

قیف دکانتور(قیف جدا کننده)

این نوع قیف برای جداسازی مایعات با چگالی مختلف استفاده می شود. این وسیله ی شیشه ای دارای شیری در پایین و یک درپوش در بالابوده و می توان با باز کردن شیر تا مرز مشترک دو مایع با چگالی مختلف و سپس بستن آنها، دو مایع را از یکدیگر جدا نمود. جنس این شیرها غالبا از PTFE و یا شیشه می باشد.

مایعی که در پایین قیف قرار می گیرد دارای چگالی بیشتری است. عموما یکی از فازها، فاز آبی است و دیگری حلال آلی لیپوفیلیک(چربی گریز) مانند اتر، دی کلرومتان، MTBE، کلروفرم یا اتیل استات می باشد. تمامی این حلال ها یک تصویر شفافی بین دومایع تشکیل می دهد. فازهای آلی عموما در بالای فازهای آبی قرار می گیرند البته در این بین استثناهایی هم وجود دارد. برای وارد کردن نمونه ای که قرار است جداسازی صورت بگیرد از بالا نمونه را وارد می کنیم و سپس توسط درپوش که در آن قیمت تعبیه شده درب آن را محکم می کنیم.

قیف بوخنر(Buchner)

شکل ظاهری قیف بوخنر مقداری با دیگر قیف ها تفاوت دارد و قسمت بالایی آن حالت استوانه ای دارد. از این وسیله بیشتر برای جداسازی و خالص سازی مواد با استفاده از نیروی مکش(بوسیله پمپ خلا) استفاده میشود. جنس این قیف معمولا چینی(پرسلان) میباشد اما نمونه های شیشه ای و پلاستیکی آن نیز موجود است.

تفاوت اصلی آن با سایر قیفها، در سوراخهای ریزی است که در بخش بالایی آن قرار دارد. همراه این قیف، از کاغذ صافی برای فیلتر کردن استفاده میشود و ماده ریخته شده روی آن، توسط مکش یا خلا فیلتر میشود. این وسیله بیشتر در آزمایشگاه های شیمی عالی و جهت خالص سازی مواد استفاده میشود. قطر سوراخهای روی این قیف ها، متفاوت است و بسته به کاربرد، فرق میکند.

قیف ایمهوف

قیف ایمهوف بیشتر برای ته نیشینی مواد جامد موجود در مایعات مانند فاضلاب استفاده میشود و دارای دو نوع شیردار و بدون شیر است. جنس این قیف ها بیشتر از شیشه های بوروسیریکاتی هستند که بیشتر هم جهت تصفیه آب موررد استفاده قرار میگیرند.

قیف تولگرن(Tullgren funnel)

این نوع قیف که با نام قیف Berlese نیز شناخته میشود، ابزاری برای جداسازی ارگانیسم های زنده از خاک است. روش کار آن، ایجاد یک گرادیان گرمایی است که باعث حرکت ارگانیزم های متحرک در جهت دور شدن از منبع حرارت و بخش گرمتر میشود که در نتیجه به سمت لوله جمع کننده هدایت میشوند. در آنجا میمیرند و برای آزمایشهای مختلف، جداسازی و نگهداری میشوند.

با حرارت دادن به نمونه(خاک) از طریق یک منبع گرمایشی، این موجودات زنده از خاک فرار میکنند و به سمت خروجی میروند و با افتادن به درون لوله، به سمت یک مخزن که عموما در آن یک مایع قرار دارد، منتقل میشوند و داخل آن می افتند. در نهایت هم از آنها برای آزمایشات یا هر کاربردی که مد نظر است، مورد استفاده قرار میگیرند.

قیف قطره چکان

قیف قطره چکان ابزاری برای انتقال مایعات میباشد. این نوع قیف ها توسط نوعی والو(valve، stopcock) کنترل میشوند که جریان مایع را کنترل میکند. قیف های قطره چکان برای اضافه کردن آرام آرام و کنترل شده واکنشگرها، مناسب هستند؛ بویژه برای زمانهایی که اضافه شدن سریع واکنشگرها ممکن است نتایج مطلوبی بدست ندهد(مانند انجا شدن واکنش های جانبی و …).

خرید قیف ایمهوف شیشه ای :

بزرگواران می توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر جهت خرید شیشه آلات آزمایشگاهی با شرکت نوین پیرکس در ارتباط باشید. و با این کار علاوه بر صرفه جویی در زمان از تخفیفات ویژه ما نیز بهره مند شوید.

حتما در هنگام تماس بفرمایید از سایت شرکت نوین پیرکس  با این مجموعه آشنا شدید تا شامل تخفیفات ما شوید.

اطلاعات تماس:

۰۲۱۷۷۳۲۶۶۹۰

۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

ایمیلarashma4041@gmail.com

اینستاگرامnovin_pyrex

واتس اپ: ۰۹۱۲۲۸۶۸۷۵۲

برای مشاهده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی از فروشگاه اینترنتی نوین پیرکس بر روی لینک زیر کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس

قیمت بشر ، گیلاس مدرج ، خرید بشر آزمایشگاهی ، فروش عمده ارلن ، شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ، شیشه آلات آزمایشگاهی تحقیقاتی ، خرید لوازم شیشه آلات آزمایشگاهی ، پیپت حبابدار  ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی .

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید عمده شیشه آلات آزمایشگاهی در تهران ، بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، شیشه آلات آزمایشگاهی سفارشی ، خرید بشر آزمایشگاهی در تهران ، پیکنومتر ، تولید کندانسور شیشه ای . سری کامل تقطیر . دستگاه اسانس گیری. دستگاه کلونجر اسانس گیری. کندانسور تقطیر شیشه ای . 

فروش بشر شیشه ای ، لوله آزمایش ، ظروف آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، بالن کجلدال. بالن تقطیر ، آدابتور مستقیم ، کروزه کوارتز ، فروش قایقک شیشه ای ، سازنده لوازم آزمایشگاهی ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه آلات آزمایشگاهی ، Laboratory Glassware  ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس .

شیشه الات آزمایشگاهی ، ساخت شیشه ، شیشه آزمایشگاهی ، خرید شیشه آلات آزمایشگاهی. تولید شیشه آلات آزمایشگاهی ، شیشه بروسیلیکات ، ارلن. ارلن مایر ، ارلن خلاء ، ارلن در پیچ دار ، بالن. بالن ته گرد . بالن ته صاف ، بالن آزمایشگاهی. بشر ، بشر آزمایشگاهی ، بالن ژوژه ، بورت ساده ، بورت ، شیشه آلات و لوازم آزمایشگاهی ، بورت اتوماتیک، ظروف آزمایشگاهی، فروش ظروف آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ،  لوازم شیشه ای آزمایشگاه ، تولید انواع شیشه آزمایشگاهی در تهران ، خرید شیشه کشت ، انواع استوانه مدرج ، تولید کننده انواع شیشه آلات آزمایشگاهی، فروش مبرد  . انواع بورت آزمایشگاهی. انواع بالن آزمایشگاهی.

ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، صنعت شیشه‌سازی ، شیشه آلات آزمایشگاه ، شیشه گری در تهران ، نوین پیرکس تولید کننده تجهیزات آزمایشگاهی ، بررسی صنعت شیشه گری ، جار بی هوازی ، تولید ظروف شیشه ای در تهران خرید باریل شیشه ای آزمایشگاهی . سری کامل تقطیر.

تولید بطری شیشه ای کشت گیاهی ، فروش ارلن رداژ دار ، شیشه آلات و ظروف آزمایشگاهی . بالن ته گرد سر سمباده ای. ارلن در پیچ دار. دکانتور شیر تفلون. کندانسور مارپیچ. کندانسور حبابدار. بورت اتوماتیک مخزن شیشه ای. بورت اتوماتیک مخزن پلاستیکی. پلیت آزمایشگاهی. بالن گاز شور.

فروش لوازم آزمایشگاهی در تهران ، وسایل آزمایشگاهی ، شیشه آزمایشگاه ، لوازم آزمایشگاهی ، تجهیزات آزمایشگاهی. تفاوت سوکسله و کلونجر. ظروف آزمایشگاهی ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی ،  تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی ،  ساخت تعمیر و باز سازی شیشه آلات آزمایشگاهی ،خرید ظروف آزمایشگاهی در تهران ، قیمت ارلن مایر ، خرید ارلن مایر آزمایشگاهی ، فروش ارلن ، فروش ظرف توزین ، فروش ست فیلتراسیون ، خرید ست فیلتراسیون ، قیمت ست فیلتراسیون. کلونجر اسانس گیری. تفاوت پیپت و بورت. بوروسیلیکات سدیم. قیف ایمهوف شیشه ای.

لوازم شیشه ای آزمایشگاهی . فروش ظروف ازمایشگاهی در تهران ،پیکنومتر آزمایشگاهی ، ساخت شیشه آزمایشگاهی در تهران ، شیشه مک کارتی آزمایشگاهی ، فروش بشر مدرج در تهران .

ظروف آزمایشگاهی ، پیپت ، بورت اتوماتیک تک شره ، بورت اتوماتیک دو شیره ،  فروش عمده ارلن ، سایت فروش شیشه آلات آزمایشگاهی ،

بورت اتوماتیک رنگی ،گیلاس مدرج ، پتری دیش ، پلیت ، پو آر ، پی پت ، پی پت ژوژه ، پیکنومتر ، ویسکوزیمتر ، دیسکاتور شیردان ، فروش ظروف آزمایشگاهی در تهران ، ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی طبق نمونه یا نقشه ، فروش کریستالیزور ، فروش مبرد ، تفاوت سوکسله و کلونجر، ست کامل تهیه عرقیجات. تولید عمده لوازم شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید کندانسور شیشه ای ، صنایع تولیدی شیشه آلات آزمایشگاهی نوین پیرکس ،  ساخت شیشه آلات آزمایشگاهی و صنعتی طبق نقشه ، قیمت بشر ، خرید بشر آزمایشگاهی ، ساخت ظروف شیشه ای آزمایشگاهی ، تولید لوله شیشه ای ، تفاوت پیپت و بورت ، لوله شیشه ای درب دار ، بورت ساده شیر شیشه ای و تفلون ، پیپت حبابدار ، خرید باریل شیشه ای آزمایشگاهی ، فروش لوازم شیشه ای آزمایشگاهی در تهران .

دیدگاه‌ها ۰

*
*

Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟